bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

13 Aug 2010

Spy Yang Mengintip Pejabat Khalid Samada Spy Yang Tak Berapa Nak Cerdik Ataupun Spy Berbudget Rendah???



Foto 1: Kamera "Spy" berbentuk pen yang ada di pasaran. Kamera ini berfungsi secara wireless dan hargapun bukannya mahal sangat



Foto 2: Kamera "Spy" sebesar bateri 9v berfungsi secara wireless.



Foto 3: Kamera digital "cap ayam", bersaiz besar. Kalau baling ayampun boleh mati. Kalau baling orang pun boleh mati agaknya.


Foto 4: Sidang akhbar, Khalid menunjukkan kamera video milik "spy leman", yang dikatakan dijumpai di biliknya.

Artikel berkaitan pendedahan isu ini

http://www.malaysiakini.com/news/139789

http://www.agendadaily.com/cmspreview/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_62cd55f5-7f000010-1d956ad0-4427062e


Kamera yang dijumpai itu nampak macam brand Cina aje...(Lau Ya...). Ye lah mungkin budget X berapa nak cukup, Khalid pun bagi RM 15 juta aje lepas tu kena bahagi ramai-ramai... Memanglah tak cukup, klik sini pengakuan Khalid sendiri...

Foto 1 & 2 aadalah di antara  contoh-contoh "gadget" kamera jenis "wireless" dan bersaiz kecil yang boleh didapati dengan begitu mudah di website-website. Buat "Spy Leman" lain kali gunalah teknologi yang canggih sikit kalau bertujuan mahu mengintip!!!

Ada banyak lagi kamera mini yang terdapat di pasaran, ada yang dipasang pada jam dinding, "air purifier", mug, telefon dan lain-lain lagi.

Ataupun mungkin "pengarah" kepada "spy" tersebut adalah seorang yang "buta" IT, kalau yang sebaya dengan Khalid (umor dalam 60 keatas), memanglah agak tertinggal dalam perkembangan gadget-gadget IT ni... :)

Apapun sama ada isu ini sengaja digembar-genbur untuk mengalih "perhatian" (pemilik kamera tertinggalkan kameranya) ataupun "spy leman" tersebut sengaja mahu "memberitahu" Khalid bahawa beliau sedang "diperhatikan" mungkin atas sebab "peribadi" mahupun bermotifkan politik.

Maklumlah PKR juga bakal menjalani pemilihan pucuk pimpinan jestru "gambar-gambar" atau video-video sensasi boleh dijadikan "senjata yang ampuh" untuk "mengambil alih" kereusi MB. Ataupun ianya boleh dijadikan bahan tawaran untuk isu pasir, jika sesuatu berlaku. Apapun mungkin....

1 comment:

  1. Betul ke kalau orang nak spy pj YAB MB tu dia gunakan peralatan cap ayam. Atau ceritanya tu sebenarnya adalah cerita cap ayam ???

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3