bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

10 Dec 2013

Gempar!!! Banjir Besar di Kuantan Disebab Pembinaan Tokong Besar 1Malaysia???

Mungkin inilah punca banjir besar d Kuantan perncgn utk mmbina to'kong terbesar atas nama 1 Malaysia d Gambang Kuantan dlm tahun ini.... tengok jgn tk tengok. UTUBE klik sini.


Mmg cukup mnyedihkn melihtkn bndr Kuantan ini.. tetapi kita jgn terleka agenda mmbina '1 Malaysia Spiritual Tourism ini' yg diluluskn tanah seluas 500 ekar milik Kerajaan Negeri yg akn mnmptkn rumh ibadat terbesar agama Budda, Tao, Hindu, Sikh, Conficius, Kristian, Sai Baba dn I Tao Kuan. Akn didirikn piramid terbesar d dunia dn dibina patung Kuan Yin d atasnya. Disamping itu pusat pengumpuln abu mayat trbesar d dunia dgn 5 juta ruang setiap satu brhrga RM12,000 yg jk djual mngumpul hasil 60 billion. Mnjadikn Malaysia pusat ziarah mensyirikkan Allah yg trbesar d dunia. Projek ini drahsiakn dr pngetahuan umum. Kita mesti berusaha mncegahnya kerana Murka Allah sudh dnmpkkn kpd kita dgn bnjir ini. Klik sini.

Got this fr a friend in another WA group

Wallahua'lam ...


Komen Isac;

Kalau betul pun pembinaan kuil yang "Nalla" tu....pada pandangan penulis ianya X "salah" ....

Dalil Al Quran mahfumnya "Bagi engkau agama engkau dan bagi aku agama aku". 

Di Kelantan pun, ada bermacam2 jenis patung Budha yang didirikan dah puluhan tahun....  Yang terbesar? Berdiri? Duduk? Baring dll. semua ada...

Kecualilah pembinaan kompleks kuil yang dikatakan di atas tu tidak mengambil kira ataupun menyalahi panduan dalam Laporan EIA yang dikemukakan ataupun apa2 peraturan "bulding by law" dan undang2 pihak penguasa2 tempatan yang lain..

Ada juga yg penulis dengar telah mendakwa sebab banjir besar di Kuantan adalah kerana adanya pusat judi di genting. Walaupun Genting bukan berada di bawah daerah Kuantan.

Tetapi kalau setakat mahu menunding jari pihak yang sebelah lagi pun boleh menuduh penduduk2 Kuantan ditimpa balak adalah disebabkan dah dua penggal org Kuantan sokong PKR yang terang-terangan menyokong penggunaan kalimah Allah oleh agama lain, yang boleh membawa kepada gerakan murtad, pluralisasi agama, menyokong LGBT, mahu menaikkan pemimpin yang mengamalkan hubungan seks bebas sebagaimana yang terkandung dalam transkrip mahkamah dll.

Sebagai makluman di antara sebab mengapa Kerajaan Negeri Johor menukarkan semula cuti mingguan kepada hari Jumaat adalah kerana mahu menyekat usaha memurtad org Melayu/Bumiputera. ini kerana sejak hampir dua dekat yang lalu pada cuti mingguan hari Ahad telah digunakan sepenuhnya oleh mubaligh2 kristian untuk menarik org2 asli terutamannya ke gereja. Walaupun pada dasarnya agama resmi negara adalah negara Islam dan agama lain tidak dibenarkan menyebarkan fahaman agama mereka kepada orang2 Islam iaitu ada undang2 melindungi orang2 Islam daripada dakyah penyebaran agama2 lain, ianya sukar untuk dikuatkuasakan kerana dilakukan secara sembunyi2 dan sesetengahnya dilindungi oleh parti2 politik. Lihat sahaja apa yang berlaku di Selangor sebelum ini sehinggakan exco agamanya Dato Dr Hasan Ali telah dipecat daripada parti Pas.

Orang2 Asli yang baru memeluk Islam dan sesetengah orang Melayu pun ada yang terpengaruh kerana dakyah halus golongan ini yang menggunakan bantuan kewangan, kaunseling, pekerjaan dan barangan keperluan sebagai umpan.

Walau bagaimanapun itupun kita tak boleh menyalahkan golongan ini 100% atas sebab mereka memang ini rajin berbanding kita dalam menyampaikan dakyah agama2 mereka. Berbanding kita orang Melayu yang asyik berbalah sesama sendiri dek kerana fahaman politik yang berbeza..


posted from Bloggeroid

4 comments:

  1. itu ayat ' bagi engkau agama engkau bagi aku agama aku' bermaksud pada lain hal dan pada waktu yang lampau sebelum kebenaran dapat dicapai oleh manusia ini. Ini bumi Allah, tak ada siapa pun boleh nafikan hanya satu agama saja yang ada didunia ini yaitu ISLAM. Lain-lain kepercayaan bukan nya agama tetapi ianya adalah ajaran syaitan dan iblis. Ingat, manusia dan semua makhluk dijadikan oleh Allah dan semua makhluk adalah kepunyaan Allah. Mesti ISLAM, mesti ambil ISLAM, mesti terima ISLAM. Kalau tak terima ISLAM, neraka jahanam lah tempatnya.

    ReplyDelete
  2. Beza pendakwah kristian memang licik sehingga orang boleh tertarik...jika dibandingkan dengan parti islam yg mengkapirkan orang yg tak sehaluan dengannya

    ReplyDelete
  3. ohh...jadi akidah org johor ni lemahlah ye..mcm tu ke...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3