bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

13 Oct 2010

Gempar!!! Kenali Wajah Wanita Yang Menghina Dua Orang Anggota Polis???

Wajah suspek Ah Soh ataupun "nonya tua" yang menghina dan mengganggu dua orang polis berpangkat lans koperal ketika mereka mahu menyaman Ah Soh (Makcik) tersebut. Sumber Klik sini.

Mana MIM dapat gambar "Ah Soh" ni, itu korang kena tanya dialah... Apapun pihak polis dan KDN perlu menyiasat dan mengambil tindakan yang sewajarnya agar Institusi Polis khasnya dan badan penguatkuasa undang-undang umumnya tidak sewenang-wenangnya dicaci dan dimalukan sedemikian rupa.

Beliau wajar didakwa diatas kesalahan mengganggu pihak berkuasa menjalankan tugas, buat pengajaran kepada semua lapisan masyarakat. Jika tidak mungkin selepas ini ada pula pegawai polis yang mati dilanggar ketika menjalankan tugas, atas alasan mengganggu orang awam....

FB nya dah "ditutup" buat orang luar dan hanya dikhaskan buat kenalannya sahaja....Takut pulak...KDN, takkan tengok sahaja anggota polis anda dibuli dan dimalukan???

32 comments:

  1. Oh begitu rupanya ...ingatkan lawa sangat berlagak macam dialah sorang rakyat Malaysia ada hak ambil gambar polis.Orang lain pun nak ambil gambar polis juga..tapi kenalah ketikanya..

    ReplyDelete
  2. pencinta kebenaran13 October 2010 at 09:20

    saya sokong ambil tindakan tegas pd pompuan sial ni..carik la video nye kat youtube mmg ada..klau dibiarkan mmg lah..ni ke rakyat yg setia yg dikatakan oleh si najib tu..setia sgt lah kan

    ReplyDelete
  3. sunat jer ah so@nyonya tua nie...

    ReplyDelete
  4. rasanya polis tu pun salah juga..kenapa dilayan cina gila tu..tengok muka polis tu pun nampak sangat polis muda..

    ReplyDelete
  5. terang-terangan amoi ni melanggar adab dan tatasusila rakyat malaysia. saya sokong amoi ni diambil tindakan memperlekehkan tugas anggota polis dan merosakan dokumen kerajaan. inilah contok rakyat malaysia yang kurang ajar. kurang didikan sivik....

    ReplyDelete
  6. saya cadangkan..bila jumpa jer cina bangsat ni ludah jer muka nya

    ReplyDelete
  7. Betul YB Raz... Polis tupun muda sangat... Kena main ngn Ah Soh tu...

    Peringatan buat lelaki... Pompuan ni silap2 haribulan memang sangat merbahaya/"lethal"!!!

    Kalau bagi sign buku saman kena pegang buku tu suruh dia sign aje... Bagi kat dia, dia conteng meraban2...Polis yang mampus nak menjawab....

    Lagi satu patutnya abang2 polis tupun amik video ah soh tu sekali!!! Buat bukti...

    ReplyDelete
  8. ooo ini kee muka nyonya tua tu , ptuiiihhh kat muka dia , melalak kata rakyat Malaysia tapi cakap bahasa Melayu pun taktau !!! Lagipun bukan dia sorang yg pernah kena saman , aku pun kena selalu tapi rileks je pasal dah memang salah hihihihi

    Patutnya dia mampus kena langgar dengan lori pasal menggunakan telefon bimbit semasa memandu , pakai loudspeaker ke tetap memegang handphone juga dan membahayakan pengguna lain ! .. bodoh punya nyonya !!!

    ReplyDelete
  9. sebenarnya sbb asalnya diberi muka..jadilah mereka ini bermuka muka.pada mereka melayu low class....

    ReplyDelete
  10. China pompuan memang teruk. lihat cara mereka mendera amah. kalau memandu di jalanraya, lagi bengang. sapa yang pernah kena mesti tau. masa muda ok sikit, tapi bila tua......

    ReplyDelete
  11. datuk nenek dia kaya boleh beli malaysia sebab itu dia berlagak ,Ini akibatnya orang melayu sendiri berpecah belah

    ReplyDelete
  12. http://www.facebook.com/mypummkin akaun FB si lahanat nih....

    ReplyDelete
  13. yup...pasni patut diwajib kan gune bahasa melayu.. dh lame duduk malaysia pun xreti2 ckp melayu.. menteri2 pun same..

    ReplyDelete
  14. Untuk YB Raz,.. tak kesah le muda ke tua ke... kalau kau jadi polis tu masa tu kau buat apa... honest je...

    Kalau aku jadi polis tu, tahu lah ah soh tu aku f**k cukup2... ape takut, tapi aku tak belasah masa tu... aku tunggu masa yang sesuai,... di luar waktu tugas,..

    Ok satu lagi, bagi gambar je, meh sini no kereta dia, alamat rumah dia,... apa2 yang mudah nak cari...

    ReplyDelete
  15. Laaaaa
    "Ah Soh" ni kaaa
    Dia ni gila meroyan.
    Hairan ! siapa yang ambil video tu ya !
    Ada niat nak menjatuhkan kredibeliti PDRM.


    "blogenstarz"

    ReplyDelete
  16. pencinta kebenaran13 October 2010 at 13:03

    "Anonymous said...
    yup...pasni patut diwajib kan gune bahasa melayu.. dh lame duduk malaysia pun xreti2 ckp melayu.. menteri2 pun same.."

    aku sokong sgt dan skrg ni aku dah malas nak layan org2 yg speaking x tentu pasal melainkan betul2 perlu. klau g shopping promoter2 cina kan dok speaking terabur2 tu--mnyampah aku..klau fluent tu x pe lah juga..geli telinga aku dgr.huh.so aku x kira komfem aku balas ckp melayu juga.

    ni ada 2 kes yg aku sound pasal x mo ckp melayu. 1st kes- pak guard rumah aku..ada dia kata dia x tau n x paham ckp melayu dok bizi speaking. aku apa lg sound lah dia dah duduk malaysia pegi lah blaja ckp melayu..esok2 nye reti plak nak cakap melayu. saja lah tu

    kes 2-aku pegi lowyat. aku mmg saja ckp melayu dgn semua promoter.pastu ada la mangkuk india ni..aku rasa mmg dr india kot sbb bleh beza. aku cam biasa aku bantai ckp melayu pastu dia kata "can u understand english" apa lagi aku pon bantai la kat dia " when you come to malaysia u suppose to be able to speak in malay" gagap la mangkuk tu!

    so aku ajak korg..moh kita cakap melayu! jgn layan sesapa yg nak tergedik speaking x tentu pasal. aku speaking pon pasal keje2 aku n time present research aku ada lah. lain jgn harap!

    ReplyDelete
  17. Ini Ah Moi gila publisiti.Mungkin dia nak pikat Presiden MCA sebab "mainan" Presiden MCA ini hebat.

    ReplyDelete
  18. gua takut c ahso nie x kuar umah pas nie.. lu ddk malaysia la ahso.. masih ada lagi citizen yg luv the country not betraied person like u.. pada citizen lain yg ada hati nk jd culprit, ambil ini sebagai pengajaran.

    ReplyDelete
  19. siapa perempuan Cina sialan itu ?

    namanya , PAMELA LIM CHENG YONG
    NO kp , 731228-14-5564
    kereta jenis KELISA , WJY 5702

    FB perempuan ni memang dah ditutup , hanya kenalan dan rakan rapat boleh buka ,
    mungkin perempuan sundal ini akan jual keretanya , tukar kereta lain ..
    atau dia akan lari keluar negara utk beberapa waktu , reda esok dia balik semula , rakan2 di airport atau imigresen tolong berikan kerjasama , beri maklumat terkini ..

    perempuan ini harus diajar , dia sudah melampau dan terlebih batas , kerana sikap biadapnya ..harus ada sesuatu pengajaran , kalau tak mereka akan selamanya biadab !!

    ReplyDelete
  20. org mcm ni biar dia saja yg kepung pjenayah, cari pjenayah, tangkap pjenayah, berbalas tembakan dgn pjenayah, mnahan libasan parang pjenayah..cara dia ja yg betul..semoga maju jaya..

    ReplyDelete
  21. Apa sebenarnya motif isu ini di mainkan???Apakah tindakan yang munkin rasa kurang puas hati sesuatu pihak boleh menjadikan isu ini sebagai kebangsaan? Bagai mana dengan berbagai kejadian yang melibatkan orang awan khususnya bangsa melayu terhadap pihak polis hingga mencederakan memukul malah hingga membunuh ketika mereka bertugas bagai mana kita nak nilai kejadian itu dari sudut bangsa???.Oleh itu tak perlu lah nak mainkan isu ini.Makamah kan ada kalu salah dakwa saja bicara.Semua manusia semua kaum ada melakukan kesalahan.Adil dan rasional lah sikit Ynag beri komen

    ReplyDelete
  22. apa pun tahniah kepada PAK LAH...yg hina Polis Bangsa lain.. sedar ke pak Lah@bebal 90 % polis tu Bangsa Melayu.. siang malam keja, bangsa lain tidur lena buat duit siang harinya...Polis hanya dapat MAKIAN AJA..TAHNIAH DOLLAH PM yang Paling malang bagi Malaysia...pernah dapat...

    ReplyDelete
  23. Tak ada salahnya perempuan tu.. Semua ada hak. Tak kira apa bangsa atau agama di Malaysia ini. Ikut undang2.. Bukan ikut kata Lans Koperal Polis.

    ReplyDelete
  24. Cina tu...kan pelacur kat Chow Kit tepi tangga....

    ReplyDelete
  25. itula bila kita orang melayu cakap sesuatu pada kaum pendatang cina ni banyak yang kata kita ni rasis.dah namapun kaum pendatang hormatlah sikit dengan orang melayu.aku bukanya apa cuma akhir2 ni aku tengok kaum pendatang cina dah melampau2 kata orang Malaysia cakap melayu macam haram jadah.

    ReplyDelete
  26. Ini amoi lapaq lancau, sbb tu matah polis

    ReplyDelete
  27. dia ni girlfriend LGE ni..

    ReplyDelete
  28. Kalau rumah pompuan ni kena rompak..polis sila abaikan

    ReplyDelete
  29. hello fello malaysian..
    i support 100% Polis DiRaja M'sia, walaupun polis sudah banyak buat silap terhadap public..tapi, polis hanya menjalankan kerja mereka,polis hanya perlu baiki kesilapan dan lebih rapat kepada public..supaya kita public boleh beri kerjasama sama pihak polis. Selalunya orang seperti Pamela ini perlulah beri kerjasama juga dan jangan provokasi polis. Perempuan ini sudah silap dan perlu akur kepada undang2 lalu lintas, this woman is totally BIADAP!

    ReplyDelete
  30. memang banyak sakit hati bila tengok pegawai polis dipersenda dan di provoke. namun kita tak tahu cerita sebenar insiden, dari perspektif pegawai polis dan juga si amoy tu. saya menyeru kepada semua pegawai polis yang tugas berhadapan dengan orang awam AMAT PERLU lebih cekap menguasai keadaan kerana akan berhadapan dengan individu yang pelbagai latar belakang. Pegawai polis juga MESTI tegas tapi BERHEMAH, TELUS dan JUJUR untuk melindungi diri mereka dari diCABULI dengan pelbagai tuduhan dan provokasi. dalam video clipping tersebut, saya berpendapat koperal tersebut sepatut nya panggil "back-up" segera dari pegawai atasan. Ini pandangan saya yang ikhlas.

    ReplyDelete
  31. saya sokong pihak polis ambil tindakan kepada orang yang tidak menghormati undang-undang, sama seperti individu mahasyaitan lagi maha iblis yang membakar gereja di semenanjung 2 tahun yang lalu

    ReplyDelete
  32. Melayu dibodo bodokan...last sekali ..terpaksa menjadi pelarian...tunggu 30 tahun lagi..rumah pun dah tak ada...nak beli senghaja dibuat mahal-mahal...Tau tak itulah tektik untuk dapatkan tanah.....duit bukan hal...Mlayu dibuai mimpi...kononnya hak dipelihara...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3