bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

20 Oct 2010

Gempar !!! KJ - Calon Terbaik Menteri KDN Yang Baru???


KETUA Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berucap di majlis Perhimpunan Agung Tahunan Pergerakan Pemuda UMNO 2010 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), hari ini. - Foto Mohd Yusni Ariffin
Oct 20, 2010 12:26 pm


Mungkin inilah calon paling sesuai untuk menjadi Menteri di Kementerian Dalam Negeri??? Memang tidak dinafikan jawatan Menteri KDN adalah salah satu jawatan paling "panas" selain daripada jawatan Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna. 

Di kalangan penyokong-penyokong Umno/BN sendiri, ramai yang tidak "bersetuju" jika YB Khairy Jamaluddin diberikan jawatan "Menteri" maupun "Timbalan Menteri" atas apa jua alasan mereka tersendiri.

Memandangkan Menteri KDN yang sedia ada dilihat "kurang" memenuhi ispirasi rakyaat terutamanya penyokong-penyokong Umno/BN sendiri, bagaimana jika penulis mencadangkan agar jawatan tersebut diserahkan kepada KJ. Mungkin sebagai langkah awal, beliau dilantik sebagai Timbalan Menteri di Kementerian berkenaan.

Kementerian tersebut memerlukan seorang Menteri ataupun Timbalan Menteri yang tegas, bijak dan boleh mengawal keadaan dan apajuga suasana. Jestru jika KJ berjaya memikulnya dengan baik mungkin beliau akan dapat "menutup mulut" pihak-pihak yang selama ini begitu lantang "menyerang" beliau.

Apapun keputusan akhir terletak di tangan Dato' Seri Najib dan samada KJ "sanggup" untuk memikul tanggung-jawab tersebut jika diserahkan kepadanya nanti... Ini kerana sekiranya gagal, mungkin hayatnya di dalam Umno juga bakal berkubur....

20 comments:

  1. ha..ha..
    ini lagi idea gila...

    ReplyDelete
  2. salam,
    nampaknya lepas ni ramai blog melayu kena ISA. makin ramai yg dok kutuk melayu. bro nak bg peluang org jahanamkan bumiputra ker?

    ReplyDelete
  3. ketika berucap nampak sangat kepura2annya

    ReplyDelete
  4. biar betul..
    betul ke ni???

    ReplyDelete
  5. Dan. Parpukari akan dilantik sebagai PA

    ReplyDelete
  6. BIAR BETULLLLL DIA YG ANTAR PASPORT KAT CIBAI YG BUAT HAL DIA NAK JADI MENTERI.. KANG AKU KATA.....MARAH LAK...

    ReplyDelete
  7. Kau dah buang tebiat ke bro? Hmm nampaknya memang sah kau ni balaci Kitol beb! Terima kasih kerana kau dah declare...bye

    ReplyDelete
  8. KJ? nooooooooo
    hmmm takde calon lain ke?

    ReplyDelete
  9. Salam semua,

    Dan terimakasih di atas setiap komen2 anda.

    Kepada PK janganlah sensitif sangat... Tajuk posting kena "gempak" untuk tarik pembaca!!!

    Aku blogger "sole proprietor" tak ditaja oleh siapa2... Menulis bukan kerana nama... Selain menyampaikan pendapat dan mengimpikan supaya Melayu/bumiputera dapat bersatu, bila rating/visitors tinggi serta banyak
    mendapat komen ia memberikan aku semangat untuk terus menulis...

    ReplyDelete
  10. Haloooooo.... awak tu sedar atau tak.?? Atau dilamun dan dibuai mimpi sampai terkeluar air liur basi.??? Kalau nak tengok UMNO jahanam >>>>> Silakan dengan penuh hormat.!!!!

    ReplyDelete
  11. Bro! aku setuju Najib lantik KJ , tapi sebagai penjaga Tandas !!!!!!

    Latif Loya

    ReplyDelete
  12. berapa KJ bayar ko mu nak post tajuk ni????

    nate...nate...nate....

    ReplyDelete
  13. HAH!!! KJ???...minta simpang malaikat 44 bro... tambah haru biru lagi nanti tu bila dia kembali jadi pembantu DS Hisham dlm kementerian, sudahlah dulu masa DS Hisham jd KP UMNO dan KJ jd tmbalan Hisham...DS Hisham yang cium keris, Cina marah...KJ desak Hisham minta maaf..Hisham pun minta maaf...aduiiii..

    ReplyDelete
  14. Jadi penjaga gol Piala Malaysia aku sokong !!!

    ReplyDelete
  15. bro..hahaaha..sebenarnya saya faham apa maksud artikel ni...hehe..

    jika KJ dilantik sebagai menteri KDN..maka dia akan gunakan kuasa padanya untuk menyekat mana2 orang dari terus mengkritik beliau, dan kesimpulannya ialah KJ mungkin akan menyalahgunakan kuasa hehe

    ReplyDelete
  16. Jadi penjaga gol Piala Malaysia pun boleh gak..

    ReplyDelete
  17. Bro bumiyang, kau ni suka sangat dengan KJ kenapa ya? Share la ngan kami...nak tau jugak..

    ReplyDelete
  18. saya rakyat biasa tak suka KJ....

    ReplyDelete
  19. penjaga tandas ke apa ke..keri oooi tlg jgn menyibuk. pi apply kerja tmpt len. jgn kcau umno

    ReplyDelete
  20. awat parpu emo semacam, KJ tu bukannya hari2 dia jadi beruk pun. sesekali jadi orang, boleh tahan jugak ucapannya, bersemangat dan terpancar karismanya. tak boring ker nengok sham CKMM yg layu lagi kematu.

    test la bro, klu tak perform... kasi bungkus la elok2 buang ke laut.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3