bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Testimonial 7 naga - Salah satu rahsia dalam ilmu rawatan mahupun perubatan Islam berasaskan Kitab At-Tabib Wal Hikmah oleh Sheikh Abdul Hamid (Kedah) telah menghasilkan ramu...

30 Nov 2016

Memperkasa Undang-undang Syariah PAS Dilabel Sebagai Melampau???





Wah...ewah.....

Garang betul dia ni.....Mengalahkan "Jantan" atau ayam sabung....

Dah tentu tentu....undang2 syariah hanya untuk orang yang beragama Islam......Kenapa pulak orang bukan Islam khasnya DAP nak sibuk2???

Kalau kita gubal semua rakyaat kena patuh macam undang2/Piagam Madinah baru dia orang ni tahu agaknya????

Sumber klik sini.

27 Nov 2016

Mengapa Tun M Perlu Tubuhkan Parti Bersatu Jika Sokong PH???


Kata Ibrahim Ali, "Kalau sudah boleh terima Kit Siang, boleh terima Anwar Ibrahim, boleh terima agenda reformasi, tubuh apa lagi Parti Pribumi Bersatu Malaysia  (PPBM), masuk parti (yang sedia) aje lah,” Komen beliau di dalam sidang media di Ibu Pejabat PERKASA di Kuala Lumpur, hari ini.

Ya....ataupun dia sememangnya mahu menaikkan DS Mukriz sebagai PM sebagaimana yang dicanang oleh team DS Najib....

Sumber klik sini.

26 Nov 2016

Suara Tun M - Bukan Suara Untuk Rakyaat???


Masa berkuasa dulu...dia yg penjarakan Anwar......nafi subsidi kepada Kelantan.....tahanan ISA..

Sumber klik sini.

25 Nov 2016

Maria Chin Ambil Dana Soros dan Ada Kaitan Dengan Agen CIA???



Benda ni dah cerita lama.....

Memang Bersih pun dulu katanya selain mendapat dana dari Soros.....juga mendapat khidmat nasihat CIA.....dalam gerak kerja dan gempur mereka......Buktikan aje lah....jika benar.

Dulu Tun M pun pernah kata DSAI tu agen asing (Amerika) tetapi pun masih belum dibuktikan sampai sekarang.....Sama batch ke???

Sumber klik sini.

24 Nov 2016

Latheefa Koya Akhirnya Mengaku Bersih Alat Pembangkang Untuk Tumbangkan Kerajaan BN???



Sebelum ni.....Pembangkang selalu kata....Bersih bukan didalangi pembangkang....

Ianya hanya mahu menuntut pilihanraya yang bersih.......

Walaupun sebenarnya pilihanraya di Malaysia sememangnya telah bersih sejak selepas era Tun M lagi......

Dalam setiap bilik mengundipun akan ada wakil daripada wakil2 parti yang bertanding untuk memantau......proses pengundian sehinggalah kotak2 undi dibawa ke dewan pengiraan.

Jika benar Bersih bukan didalangi oleh pembangkang, mengapa Latheefa nak singkirkan PAS hanya kerana tidak menyokong demonstrasi Bersih 5???

Peguam yang bijak pun terbelit dek tipu-daya sendiri???

Itu lah kalau Allah swt nak tunjuk.....

Sumber klik sini.

21 Nov 2016

Bila Dato Mahfuz Omar Nak Dikenakan Tindakan Displin?



Buang aje......Memang selama ini pun beliau memang dilihat sentiasa mengambil pendekatan sendiri apabila melihatkan Pakatan Harapan.

Seperti membelakangkan parti dan Presiden PAS.

Sumber klik; http://malaysiagazette.com/ms/politik/pas-ambil-tindakan-jika-ada-ahli-terlibat-bersih-5-abdul-hadi

19 Nov 2016

Muhyiddin, Tun M dan Mukriz Sertai Bersih Demi Pilihanraya Bebas????



Ohh...... Definasi pilihanraya di Malaysia ni adalah bersih dan adil hanya bila mereka menang dan ada jawatan dalam kerajaan???


16 Nov 2016

Budget Defisit - Pulau Pinang Wajar Kurangkan Kakitangan Awam???



DAP selalu membayangkan akan mengurangkan kakitangan awam kalau mereka mengambil-alih Putrajaya....

Mungkin mereka boleh bermula dengan kerajaan negeri Pulau Pinang.

Apa macam? Ada berani ke????

Sumber klik sini.

14 Nov 2016

Iskandar PAS Ingatkan Rakyaat Bahawa Ular Dah Pergi Lubang Lain???


Orang Islam tidak akan dipatuk oleh ular yg sama dalam lubang yg sama 2 kali......

Masalahnya "ular" tu dah pergi ke lubang lain.......

Rakyaat pulak dah tahu......."lubang" atau parti baru ataupun Pakatan baru nya tu......X kan lah nak kena patuk lagi????

Sumber klik sini. 

10 Nov 2016

Projek ECRL - Macam Biasa Tiba-tiba Ramai Rakyaat Malaysia Jadi Pakar Ekonomi!!!


Telah diberitakan import Negara Cina terhadap minyak kelapa sawit negara telah menyusut sebanyak 50%. Jika dahulunya mereka merupakan pengimport minyak sawit terbesar negara, kini tidak lagi. Malah pengimportan mereka terhadap sarang burung Walid sedikit masa dahulu menyebabkan industri tersebut hampir lumpuh. Kerana mereka merupakan pengimport terbesar product berkenaan.

Untuk pengetahuan menjadi kebiasaan dalam sesuatu international trades di antara 2 negara ianya akan dilakukan secara "barter trades". Samada melalui komoditi/barangan, kontrak pembinaan mahupun soft loan. Kerajaan China sejak beberapa dekat yang lalu sejak mereka membuka pintu negara mereka, sememangnya sebuah negara yang kaya dan banyak duit.

Syarikat2 mereka pun disokong penuh oleh kerajaan utk mencari projek diseberang laut. Malah kerajaan kerap memberikan pelbagai geran dan subsidi untuk membolehkan syarikat2 ini bersaing diperingkat antarabangsa.

Ini X menghairankan disebabkan semua syarikat2 besar masih milikan kerajaan mereka. Strategi mereka untuk menjana ekonomi dan peluang pekerjaaan. Malah negara AS yg mempunyai hutang terbesar di dunia sehingga hampir USD 20 trillon, pemiutang terbesarnya adalah negara China. 

China dengan kekayaan mereka, membolehkan kontraktor2 besar mereka menawarkan harga yang menarik disamping dengan pakej soft loan sekali.  Dalam iklim persaingan utk menguasai laut Cina Selatan diantara China dan US yang semakin sengit. Jika US cuba untuk membuli Malaysia melalui isu 1MDB, China pula bertindak mengurangkan import komoditi2nya dari Malaysia. 

Jadi kerajaan Malaysia perlu bijak balance out, dlm mencuba utk X tunduk kepada tekanan kuasa2 besar ini mencari pengaruh, dalam mempertingkatkan eksport dan dlm masa yg sama menangani beban hutang negara.  Biasanya interest hutang utk infrastructure selalunya rendah sekitar di bawah 3% (kalau dahulu, sekarang mungkin rendah lagi). 

Dilemma yg dihadapi oleh negara, pinjam banyak2 dari luar negara org akan marah. Pinjam duit KWSP pun org marah jiga. Sabah/Sarawak dapat projek Pan Borneo tempat lain X dapat pun org akan marah. Jika dilihat kawasan cadangan ECRL sememangnya berpotensi untuk dimajukan sekiranya mempunyai talian keretapi yang baik. 

Bila X ada projek mega ekonomi X perkembangan, X ada pekerjaaan dan peluang pun org akan marah juga. Memanglah rakyaat kena concern pasal hutang negara  tetapi rakyaat yang berfikiran waras perlu lihat dari prospective ekonomi macro. Isu guna contract mega/soft loan sebagai barter trade komoditi sebenarnya sudah digunakan dan berikut antara contoh2nya... klik sini, sini, sini dan sini.

Apa pun pelaburan dan pinjaman sekitar RM 55 bilion itu amat besar dan persoalannya adakah keperluan  ERCL begitu mendesak? Atau boleh ditangguhkan sehingga kita lebih bersedia???






7 Nov 2016

Prof Ramasamy Hanya Timbalan Ketua Menteri Boneka???


Pemilihan Chow Kon Yew sebagai pengganti Lim Guan Eng sebagai KM jika beliau dipenjarakan mengesahkan bahawa Prof Ramasamy dilantik ke jawatan TKM hanya atas kuota kaum India??? Bukan atas faktor merit?

Ini kerana penamaan Chow Kon Yew sebagai penganti Ramasamy yang merupakan TKM dilihat seperti "melangkah bendul"


Lim tidak menamakan kedua-dua timbalan ketua menterinya, Mohd Rashid Hasnon dari PKR dan P. Ramasamy, dari DAP.
Tindakan Lim melangkau Rashid boleh difahami, kerana beliau daripada PKR. Sememangnya di sini tiada faktor kaum, lagipun DAP tidak mengamalkan perkauman. Jestru jika perkauman bukan sebab utama Ramasamy tidak disamakan, sebab lain mungkin atas faktor merit?

Sumber klik; http://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/kenapa-guan-eng-tak-pilih-ramasamy/

5 Nov 2016

Zahir Mat Arip - Kembali Bersama Anwar Untuk Jatuhkan Najib!!!



Nampaknya sorang lagi kader Anwar  kembali kepada beliau..... Hari tu Ezam.....

Lepas ni siapa lagi???  Apakah ada lagi yg akan kembali???

Adakah ini sememangnya strategi mereka utk kembali kepada Anwar menjelang PRU 14???

Ataupun bertakung tadah sebab apa yg dihajati X dapat?


Sumber klik; https://aidcnews.wordpress.com/2016/11/04/bekas-mursyidul-am-tibai-kembali-melutut-kepada-anwar/

4 Nov 2016

Ironi....Dulu Dakwa Soros dan DAP Musuh Negara Kini Tidur Sekatil???



Juga boleh rujuk; https://aidcnews.wordpress.com/2016/11/03/soros-mahu-tentukan-siapa-perdana-menteri-malaysia-tun-m/

3 Nov 2016

Dilantik Timb. Presiden Parti Bersatu-Menyediakan Mukriz ke Jawatan PM???


Orang tanya X nak mengaku....

Tapi tengok aje lah samada Mukriz mampu atau tidak untuk mengalahkan calon2 PM yg lain daripada komponen PH.

Masa dlm Umno....bertanding jawatan ketua pemuda...kalah.....jawatan Naib Presiden pun gagal......Tup2 terus jadi Timb. Presiden......


Sumber klik; https://aidcnews.wordpress.com/2016/11/02/mukhriz-dilantik-timbalan-presiden-ppbm/
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3