bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Testimonial 7 naga - Salah satu rahsia dalam ilmu rawatan mahupun perubatan Islam berasaskan Kitab At-Tabib Wal Hikmah oleh Sheikh Abdul Hamid (Kedah) telah menghasilkan ramu...

30 Apr 2012

Jangan Benarkan Anak2 Anda Menjadi Polis!!!


FRU yang kepenatan melayan karenah Perserta Bersih 3.0 yang merusuh.


Disepak terajang oleh anak bangsa yang cuba dilindung.


Padang Dataran Merdeka menjadi tempat tidur. 


Tidur di kaki lima bak peminta sedekah.

Polis diburu, orang yang menjamin keselamatan kita diburu macam binatang buruan.


Polis dipukul oleh anak bangsa yang cuba dilindungi.

Polis dilayan bak binatang oleh anak bangsa sendiri.


250 Ribu Peserta Sertai Bersih 3.0 - Terbukti Fitnah???



KETUA Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar menunjukkan gambar yang dimanipulasikan oleh pihak tertentu mengenai gambaran Perhimpunan BERSIH 3.0 ketika sidang media di Bukit Aman, Kuala Lumpur hari ini. - Foto BERNAMA. Apr 30, 2012 8:18 pm.

Kebanyakkan yang menyertai Anwar dalam PKR adalah pengikut setia yang dahulunya diseludup ke dalam Umno dan dilatih dengan begitu teliti dalam membuat propaganda. 

Mereka jugalah yang telah memainkan propaganda untuk menaikkan Anwar sehingga menjadi orang nombor 2 dalam tempoh yang singkat...

Sebab itulah juga apabila Anwar dipecat, berlaku penghijrahan beramai-ramai pengikut2nya keluar Umno, jentera propaganda Umno seakan-akan lumpuh.

Bukti di atas, iaitu pemalsuan foto2 jumlah sebenar peserta Bersih 3.0 membuktikan hujah penulis iaitu Anwar sememangnya pakar propaganda.

Bersih 3.0, Saya Tak Arahkan Peserta Merusuh - Anwar.



Seperti yang telah dijangka, Anwar tak mengaku dia yang arahkan peserta merusuh!

Anwar kata dia mengarahkan peserta bertenang dan bukannya mengarahkan mereka merempuh kepungan polis di Dataran Merdeka.

Penafian penuh klik sini.

Bersih 3.0 - Pendemo2 Yang Memukul Pemandu Polis dan Terbalikkan Kereta, Mana Nak Lari???


KUALA LUMPUR: Atas dasar kemanusiaan, jurukamera TV AlHijrah, Mohd Azri Mohd Salleh mengetepikan keselamatan diri dan membantu seorang anggota polis yang diserang sekumpulan peserta perhimpunan pada Sabtu lalu. 



Akibatnya beliau sendiri menjadi mangsa serangan kumpulan "pengganas" terbabit sehingga terlantar di Unit Rawatan Rapi Hospital Kuala Lumpur dengan 15 jahitan di kepala, selain lebam di beberapa bahagian badan.

Menceritakan pengalamannya kepada Bernama, di sini hari ini, Mohd Azri berkata beliau sedang membuat liputan di hadapan kompleks beli-belah Sogo di Jalan Tuanku Abdul Rahman kira-kira 4 petang apabila melihat peserta perhimpunan membaling pelbagai objek ke arah sebuah kereta polis. 




"Mereka baling macam-macam termasuk batu menyebabkan kereta terbabas dan langgar tembok Sogo. Mereka kemudian serbu kereta itu dan menyerang anggota polis di dalam kereta berkenaan. 

"Mereka serang bertubi-tubi. Saya tengok anggota polis itu sudah pengsan jadi saya datang untuk leraikan sebab saya takut mereka akan terus pukul sampai dia mati," katanya. 

Akibat tindakannya itu, kumpulan perusuh terbabit menyerang dan memukulnya bertalu-talu sekalipun beliau sudah terjatuh termasuk ada yang menggunakan topi keledar. 

Mohd Azri berkata beliau akan membuat laporan polis selepas ini dan tidak menolak kemungkinan mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka yang terlibat. 

Ini kerana katanya, rakaman wajah individu berkenaan berjaya diperolehnya. Mohd Azri juga berkata kejadian tersebut tidak mematahkan semangatnya untuk terus memberi liputan terbaik dalam sebarang situasi termasuk ketika keganasan pada hari berkenaan. - BERNAMA


Komen Isac;


Tunggu aje lah kat rumah, anda pasti akan dijemput ke penjara!!!


Selain bukti video yang ditayangkan di "utube", wartawan yang anda semua pukul itupun sempat merakam wajah2 anda. Tahniah!!!


Hilang kisah Anwar tak jadi ke penjara Sungai Buloh, anda semua pulak yang menjadi galang-ganti.


Sedarkah Muslimat Pas Bahawa Mereka Sebenarnya Menyokong LGBT dan Gerakkan Murtad???


Muslimat PAS Sedang Berehat di BERSIH 3.0....











Berehat sebentar setelah seharian berjalan tanpa arah tujuan. Selepas BerSHIT 3.0 ni apa yang dia orang dapat?

Bersih 3.0 - Perserta Demo Yang Merusuh Dijentikpun Jangan, Polis Kasi Matipun Tak Apa???





Ambiga mesti bertanggung-jawab!!!

Bersih 3.0 - Seorang Peserta Dilanggar "Mati" Lori FRU???



Dia ni nak test ilmu kebal yang Tok Guru Pas ajarkan agaknya...


Macam yang kat bawah ni...



29 Apr 2012

Anwar dan Kacau-bilau Memang Sinonim???


Sebaik sahaja Anwar tiba, sebahagian peserta Bersih 3.0 mula merusuh. Sumber klik sini.


Peserta merusuh...








Kemusnahan harta benda...





Merempuh Polis.oleh Unit Amal Pas....


Aishah Bakal Bertanding atas Tiket Pas Dalam PRU 13???


Senang jadi manusia akhir zaman ni...

Bila nak bertaubat, masuk jadi ahli Pas.

"Bantai" umno cukup2....

Maka taubat akan diterima dan dijamin Syurga!!!

Gempar !!! Penganjur BERSIH Sediakan Kemudahan Termasuk Wang???

Bagi mereka, kononnya hanya UMNO dan Barisan Nasional (BN) sahaja yang perlu 'menyuap' duit atau menaja sesuatu bagi menarik kehadiran khalayak sedangkan realitinya pada perhimpunan yang disokong pembangkang di ibu negara hari ini menceritakan sebaliknya.

Tinjauan Bernama di beberapa lokasi yang menjadi tumpuan peserta perhimpunan itu yang kononnya untuk menuntut sistem pilihan raya yang bersih dan adil mendapati sebahagian daripada mereka sebenarnya ditaja oleh pihak tertentu, begitu juga kerajaan negeri.
Perkara itu didedahkan oleh beberapa peserta daripada Kelantan yang mana kedatangan mereka ditaja sepenuhnya meliputi pengangkutan, penginapan dan keperluan lain seperti belanja makan.

Menurut Wan Ismail Wan Mad, 34, beliau tiba di Kuala Lumpur sejak tiga hari lepas dari Tumpat dengan menaiki bas yang ditaja Pas bahagian itu.
Katanya selain disediakan hotel, beliau dan peserta lain turut diberi "duit poket" sebanyak RM150 setiap seorang.

"Semasa perhimpunan tahun lalu (9 Julai 2011) saya turun berdemo guna duit sendiri, sekarang diberi duit poket serta disediakan bas dan hotel.
"Jadi lagi bersemangatlah kami turun ke mari (Dataran Merdeka)," katanya ketika ditemu bual Bernama di sini.

Seorang remaja yang hanya mahu dikenali sebagai Azli, 25, berkata peluang untuk turun berhimpun dengan segala perbelanjaan, termasuk duit poket disediakan kerajaan Pas Kelantan, menjadi dorongan utama kepadanya untuk turut serta dalam perhimpunan itu.

"Kami turun dua bas dari Pasir Mas untuk demo kali ini, kami tinggal di hotel berdekatan bagi memudahkan perjalanan ke Dataran Merdeka," katanya.

Pasangan suami isteri berusia sekitar 50-an, dari Kedah pula berkata, mereka didatangkan dengan 20 bas dengan dikenakan bayaran serendah RM10 seorang, berbanding harga tambang biasa kira-kira RM100 pergi dan balik dari Alor Setar ke Kuala Lumpur.

Beliau yang hadir bersama suaminya sejak semalam dan ditempatkan di sebuah hotel berdekatan Dataran Merdeka berkata tambang semurah itu memberi lebih dorongan untuk mereka turun ke ibu negara.

Sementara itu, Azizah, 23, dari Permatang Pauh pula berkata, beliau datang bersama dua saudara maranya bagi memberi sokongan kepada perhimpunan itu.

Katanya, mereka yang didatangkan dengan sebuah bas turut diberikan RM20 seorang sebagai wang belanja, didakwa diterima daripada seseorang bernama Mansor.
"Yang menghairankan saya ialah kenapa hanya sebuah bas sahaja dari Permatang Pauh," katanya. - BERNAMA

Agenda Halus Anasir Luar!!! - Cantik dan Sopan Bertudung Lintup Tetapi Penyokong LGBT???



Untuk lelaki-lelaki hidung belang pasti mereka suka....

Gadis-gadis manis ini pula tidak sedar mereka sebenarnya diperalat dan diperangkap.....

28 Apr 2012

Bersih 3.0 : Jika Ambiga Ada Maruah, Beliau Perlu Bertanggung-jawab!!!





Sebab tu orang tua2 kata, "api semasa kecil menjadi kawan dan apabila besar menjadi lawan".

Ambiga tidak wajar bersikap lepas tangan, beliau wajar bertangging-jawab.

Yang sedihnya beliau membakar api kemarahan rakyaat hanya bersandarkan persepsi beliau.

Adakah beliau sememangnya berniat jahat???

Lagi soalan cepu emas, bagi seorang wanita yang menyokong LGBT, adakah beliau mempunyai maruah???

Hazwan Bakri Yang Masuk Tak Sampai 35 Minit Sumbat Hatrik - Malaysia Kalahkan Sri Langka 6:0


Tiga gol daripada Hazwan Bakri




Azamudin Mohd Akil Cap Pertama Mewakili Negara - Sumbang Gol Kelima


Hazwan Bakri Jaring Gol Keempat - Gol Kedua Peribadi.


Malaysia Vs Sri Langka : Hazwan Bakri Jaringkan Gol Ketiga Negara.




Perlawanan Persahabatan 2 Gol Wan Zack Haikal Membolehkan Malaysia Mendahului Sri Langka 2:0


Safi Sali pula dapat menjarikan gol ketiga negara, tetapi telah dibatalkan oleh penjaga garisan kerana dikatakan "offsaid"

Walau bagaimanapun pada pandangan penulis gol tersebut sepatutnya dibenarkan kerana beliau sebenarnya tidak ofsaid.

Bersih 3.0 - Lembu Versi Perak???




Bersih 3.0 - Ambiga Dah Balik, Penyokong2 Ditinggalkan Menghadapi Belantan FRU???

KUALA LUMPUR: Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH), Datuk Ambiga Sreenevasan dan pemimpin pembangkang sudah beredar dari tempat Perhimpunan BERSIH 3.0 dan meminta peserta supaya turut beredar.


Sumber klik sini.

Komen Isac;

Padan muka!!!

Sengaja meletakkan diri pada taraf "anjing kurap"...

Diperguna, diperlembu dan diperanjingkan...

Kalau ramai yang mati, pasti pihak penganjur suka sebab ada modal untuk mereka membangkitkan perasaan marah rakyaat kepada kerajaan ke arah "Revolusi"!!!

Bersih 3.0 - Ambiga Sememangnya Kepala Batu???


Degil!!! Mentang2 bekas Presiden Majlis Peguam, nak tunjuk besar kepala...

Tapi tak sedar diri, lawan berdebat dengan KJ pun kalah...

Jelas beliau sememangnya berniat jahat, tak cerdik dan membuat andaian melalui persepsi sempit!!!

Tuntutan Bersih 3.0 telahpun dipenuhi!!!

Sejumlah 43, 050 daripada senarai pengundi yang "diragui" adalah disiarkan oleh SPR untuk hebahan orang ramai. Supaya sesiapa yang mengetahui status mereka, samada masih hidup ataupun telah mati boleh memaklumkan kepada SPR.

Sebaliknya maklumat SPR itu diselewangkan dan menuduh SPR dan BN menggunakan pengundi2 hantu!!!

Bodoh tahap "piang", kalau itu senarai pengundi2 hantu buat apa nak bagi tahu pada orang ramai???

Macam mana majlis peguam boleh melantik seorang yang yang "tak cerdik" macam Datuk Ambiga menjadi Pressiden mereka??? Adakah ini bermaksud semua peguam kat Malaysia nipun sama2 tak cerdik ke???

Lagi Update Bersih 3.0 - Sokong Ambiga Bermaksud Sokong Murtad dan LGBT!!!

KEMASKINI - 11.30 PAGI - Sekitar 4,000 orang sudah mula buat aksi ' duduk bantah' di atas jalan depan bangunan DBKL mengadap ke Dataran Merdeka.Penyokong pembangkang yang datang dari berbagai hala setakat ini menuju ke situ untuk berkumpul.

Kumpulan anti Lynas yang berkumpul di KLCC sejak tadi pula sudah bergerak menuju ke situ.

Sekalipun tindakan berarak ini menyalahi peraturan perhimpunan aman namun mereka tidak mempedulikannya.

Belum ada kejadian tidak diingini dilaporkan berlaku setakat ini.



Juga setakat berita ini ditulis belum kelihatan sebarang anggota FRU yang berkawal seperti kebiasaannya.

Anggota polis biasa dan polis trafik sahaja yang kelihatan berkawal.

Polis telah mengenakan kawalan ketat di sekitar Dataran Merdeka.

Kalangan peserta himpunan tampil dengan pelbagai gelagat.

be2xxBersih nak 'tunjuk power' sejak malam tadi
ber3xxSehingga berita ini ditulis jam 10.30 pagi Sabtu penyokong pembangkang yang nak sertai himpunan Bersih sudah berkumpul di beberapa lokasi sekitar pusat bandaraya.Antara paling ramai setakat ini ialah di Jalan Tun Perak - Masjid Jamek menghala ke Dataran Merdeka, depan Jalan Petaling, KLCC dan Masjid Negara.


Dalam taktik yang dipercayai untuk 'kasi panas' dan 'tunjuk power' kalangan peserta khususnya yang datang dari luar Kuala Lumpur sudah ' buat show' di simpang Jalan Tunku Abdul Rahman dan Jalan Tun Perak mengadap Dataran Merdeka malam tadi. Kemuncaknya sekitar 2,000 berkumpul sekitar kawasan itu.Ia berlarutan hingga jam 2 pagi.

Ada diantara mereka sudah tunjuk sikap kurang ajar dengan mencerca anggota polis yang berkawal di situ.
Rasminya himpunan Bersih 3.0 sepatutnya bermula dari jam 2 petang hingga 4 petang.

be-1xx

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3