bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Peluang B2B bisnez - Kami mempelawa usahawan yang memiliki rangkaian pengedar untuk menjual produk keluaran sendiri: *Nama produk:* Minyak Morhabshi (dikenali juga sebagai mi...

11 Apr 2012

Daripada Hapuskan Hutang PTPTN - Apa Kata RM 2 Bilion tu Kita Agihkan Sama-rata???


Semalam kementerian pelajaran membentangkan bahwa kerajaan akan mengeluarkan sehingga RM 2 billion untuk membiyaya pendidikan lebih 10 ribu pelajar cemerlang untuk melanjutkan di dalam dan di luar negara.

Pakatan Rakyaat pula masih bertegas untuk menghapuskan pinjaman PTPTN secara otomatik menggunakan duit Petronas. Itu yang dah pinjam!!! Bagaimana pula yang gagal menghabiskan pelajaran dan pelajar2 baru setiap tahun?

Adakah ini bermaksud Pakatan Rakyaat mahu Petronas "menaja" pelajar-pelajar yang kurang cemerlang atau sesiapa sahaja yang layak untuk melanjutkan pelajaran di IPTA dan IPTS di dalam maupun di luar negara???

Alamat nak lingkuplah jawabnya.

Penulis yang sedang menyambung pelajaran di peringkat master ni pun boleh lah memohon pembiyayaan walaupun umur dah terlebih??? Janji belajar, ye tak???

Biarlah semua rakyaat Malaysia belajar sehingga peringkat Phd sebab Pakatan Rakyaat nak tanggung....

Kalau tak pun baik kita bahagikan sahaja RM 2 billion duit Petronas tu sama rata kepada 28 juta rakyaat Malaysia. apa macam??? Dapat sikit-sikit sorang. Baru lah adil!!!!


No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3