bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Peluang B2B bisnez - Kami mempelawa usahawan yang memiliki rangkaian pengedar untuk menjual produk keluaran sendiri: *Nama produk:* Minyak Morhabshi (dikenali juga sebagai mi...

13 Apr 2012

75% Daripada 11, 764 Peminjam PTPTN Yang Mendapat Pelupusan Pinjaman Adalah Dari Kaum Cina!!!

Syabas buat mereka walaupun kaum Cina hanya mewakili 25% daripada penduduk di negara ini tetapi mereka bijak mengambil peluang yang terhidang dan kuat berusaha untuk menimba ilmu dan telah membuktikan bahawa mereka sememangnya kaum yang kuat berusaha. Sewajarnya anak-anak Melayu dan Bumiputera mencontohi sifat dan sikap mereka yang baik ini. Anak-anak kita yang berjaya mencapai Ijazah Kelas Pertama cuma sekitar 21% walaupun kita mewakili 65% penduduk negara ini.
Tak cukup dengan itu ada pula suara-suara sumbang yang menggalakkan anak-anak muda Melayu ini supaya berdemo untuk menuntut supaya hutang PTPTN dihapuskan dan bukannya mahu menggalakkan supaya mereka ini supaya berusaha dengan lebih keras mencontohi anak-anak kita yang berketurunan Cina yang dilihat lebih berjaya.....

Ini mererupakan suatu bukti bahawa Malaysia menganak-tirikan kaum-kaum  berketurunan pendatang???

Yang Jelas Pakatan yang sedang menggerakkan rakyaat terutamanya Melayu/Bumiputera supaya tidak membayar hutang dan menjadi pemalas.


2 comments:

  1. Memang dah tahu lama dah, cuma orang melayu je tak sedar diri, bila kita yg melayu ni cakap lebih sikit mereka dah angin satu badan, anak muda melayu pula makin lama makin terkikis dan hakis bayangkan omabak laut itu kaum cina, tebing pantai itu melayu, kalau tak sedar juga anak melayu asyik tahu nak berdemo, suka termakan hasutan, mudah lupa langit tinggi atau rendah, pemalas, otak mcm otak udang buat apa, MALU laa sikit wahai anak muda anak orang melayu, kalau dah cina pegang pemerintahan dia org nampak Anwar mcm semut je, masa itu Anwar dah boleh angkat beg terbang dan tinggal di USA, terkapai-kapai laaa bangang bangang yg sokong dia ni. Nak marah pun marah laa hakikitnya Orang Melayu mudah lupa dan pemalas.

    ReplyDelete
  2. Baguslah, hapuskan semua hutang terbengkalai PTPTN. Kan ramai Melayu yang tertinggal tu kerana tak dapat pengecualian pembayaran.

    Yang tak sokong tu kaum apa?

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3