bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Testimonial 7 naga - Salah satu rahsia dalam ilmu rawatan mahupun perubatan Islam berasaskan Kitab At-Tabib Wal Hikmah oleh Sheikh Abdul Hamid (Kedah) telah menghasilkan ramu...

29 Nov 2014

Piala AFF-Walaupun Berbagai Helah Diguna Singapura Tewas Juga Kepada Malaysia 3:1

Satu Perlawanan Epik yang bakal menjadi bualan selama beberapa dekat yang akan datang... 

SINGAPURA 29 Nov. - Malaysia mempamer karakter hebat ketika membenam penyandang juara, Singapura 3-1 di Stadium Nasional, Kallang sebentar tadi untuk melangkah ke separuh akhir Piala AFF Suzuki. 

Selepas kedudukan terikat 0-0 pada babak pertama, Malaysia tampil dengan aksi lebih kemas di separuh masa kedua dan berjaya membuka jaringan menerusi Safee Sali pada minit ke-61. 

Bagaimanapun tuan rumah mengejutkan Harimau Malaya apabila berjaya menyamakan kedudukan, 22 minit kemudian selepas Mohammad Khairul Amri Mohammad Kamal menolak bola muntah yang gagal ditepis kemas oleh penjaga gol negara, Khairul Fahmi Che Mat. 

Terdahulu sepakan percuma tersebut sepatutnya tidak diberikan kerana ulang tayang menunjukkan pemain Singapura yang memaut pemain Malaysia tetapi sebaliknya membuat simulasi seolah2  beliau dikasari.

Selain itu perlawanan ini banyak dicemari dengan simulasi2 pemain2 Singapura yang cuba menarik simpati pengadil daripada Oman. 

Ketika permainan kelihatan hampir akan tamat dengan kedudukan 1-1, Mohd. Safiq Rahim menggembirakan penyokong Malaysia apabila meletakkan pasukan negara kembali di depan ketika menuju waktu kecederaan menerusi sepakan penalti selepas Amri Yahyah dijatuhkan pertahanan lawan dalam kotak penalti. Walaupun pemain2 Singapura mendakwa Amri tidak dapat menanduk bola hantaran silang tetapi hakikatnya beliu telah ditolak di dalam kotak penalti sehingga menafikan peluang pasukan negara untuk mendapatkan gol. Jika sebelum ini pengadil dari Oman dikecam oleh peminat2 tempatan kerana telah membuang Gary Steven Robart dalam perlawanan menentang Myanmar kini pastinya beliau dipuji kerana berani memberikan sepakan penalti kepada Malaysia dihadapan ribuan penyokong2 Singapura ketika masa permainan resmi berbaki kurang dari 2 minit.

Ketika Singapura ghairah untuk mencari gol penyamaan dengan semua pemainnya diarahkan naik ke kawasan padang pasukan negara, pasukan negara mengatur serangan balas dan pemain veteran, Indra Putra Mahyuddin menyempurnakan gol ketiga melalui sepakan leret "secukup rasa" ke arah pintu gol yang ternganga untuk kemenangan 3-1. 

Malaysia melayakkan diri ke separuh akhir selaku naib juara Kumpulan B, mengiringi Thailand yang dinobat sebagai juara selepas menumpaskan Myanmar 2-0 dalam satu lagi perlawanan di Stadium Jalan Besar. Sumber TV 09, Foto (Kredit kepada "The Malaysian Insider") dan klik sini.

Walaupun berbagai helah yang diginakan oleh Singapura ketika perlawanan menentang Myanmar penyokong2 kita tidak dibenarkan menyeberang Tambak Johor, pemain2 negara tidak dibenarkan berlatih di Stadium Nasional Singapura selepas dua perlawanan awal bermain di stadium rumput tiruan, dalam perlawanan menentang Singapura ini pula cuma 2500 tiket diberikan untuk penyokong2 Malaysiam dan di dalam perlawanan tersebut pemain2 Singapura banyak melakukan simulasi kononnya mereka dikasari. Apapun perancangan Allah s.w.t melebihi percaturan mereka. 

Sewajarnya AFC mengambil berat atas perkara2 ini dan tidak membenarkan Singapura menjadi tuan rumah di masa akan datang sekiranya mereka tidak berubah. Bahkan, apa logiknya perlawanan kejohanan yg besar dijalankan di atas padang sintetik dan mempunyai kapasiti penonton yang terlalu rendah iaitu sekitar 55,000 dan 8,000 penonton. 

Tahniah buat skuad Harimau Malaya dan terimakasih rakyaat Malaysia di atas doa anda semua!!!

Teruskan doa dan sokongan anda kerana penulis percaya pasukan kita ini mampu untuk melangkah ke final dan seterusnya menjuarai Piala AFF untuk kali kedua!!!

Misi Hidup Atau Mati Harimau Malaya - Masa Buat Rakyaat Malaysia Bersatu!!!



Pembangkang selalu mahukan kita meniru Singapura yag kononya mengamalkan good governance, transparent, rasuah sifar, keuntungan negara yg tinggi dll.

Tetapi Pakatan Rakyaat tak pernah pula mahu menyentuh mengapa Singapura masih mengekalkan akta ISA dan "membengkrapkan" pemimpin2 pembangkang mereka yg dilihat sebagaise satu usaha  untuk "melenyapkan" ancaman terhadap mereka.

Tetapi apa yg pasti negara kecil jiran kita di Selatan Semenanjung ini sememangnya amat mementingkan diri sendiri. Mana good governance nya???

Penyokong2 Harimau Malaya di tahan daripada memasuki negara tersebut untuk menyaksikan perlawanan dgn Myanmar bukan satu rahasia. Terbaru, skuad kita juga X dibenarkan mencuba padang stadium Nasional selepas 2 perlawanan menggunakan padang rumput sintetik. Satu usaha yang dilihat sebagai usaha melenyapkan saingan kita.

Jestru seruan penulis bersatulah wahai rakyaat Malaysia!!! Musuh kita ada diluar sana!!! Jangan terpedaya dengan agen2 asing dikalangan kita yang mahu memecah-belahkan kesatuan rakyaat dan negara!!!

Jestru ambil kesempatan ini untuk kita bersatu!!!

“Berdepan Singapura hari ini, perlawanan yang umpama final bukan sahaja buat skuad Harimau Malaya dalam usaha melayakkan diri ke separuh akhir Piala AFF tetapi sebagai menunjukkan kepada dunia bahawa rakyaat Malaysia boleh bersatu!!!

“Semoga tiga mata akan menjadi milik skuad negara dan Harimau Malaya mampu tampilkan aksi yang lebih baik berbanding ketika menentang Thailand tempohari!!!

Gary yang dibuang padang dalam pertemuan dengan Myanmar tempohari mungkin akan bergandingan dengan Safiq Rahim di bahagian tengah, sementara ketua pasukan, Shukor Adan akan diletakkan di benteng bersama Muslim Ahmad. – UTUSAN

Sumber klik sini dan sini




posted from Bloggeroid

28 Nov 2014

Kekal Akta Hasutan - Anwar Panik!!! Label Usaha Selamatkan Melayu Sebagai Salah-guna Kuasa!!!



"Soal menyelamatkan Melayu ini soal penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa, bukan soal undang-undang itu,” katanya pada Sinar Harian di lobi Parlimen, semalam.

Ahli Parlimen Permatang Pauh itu mendakwa, kegagalan Najib mengotakan janjinya amat dikesali dan Anwar turut mendakwa Najib tunduk pada tekanan golongan berhaluan kanan yang mahu akta itu digunakan bagi mengekang kebebasan dan menekan pembangkang serta pihak lain.

“Apa yang dicadangkan (Najib semalam) bukan sahaja (Akta Hasutan) tidak dimansuhkan, tetapi diperketatkan pula atas alasan menjamin keselamatan negara dan Melayu,” katanya.


Komen Isac;

Anwar panik kerana kini Pakatan Rakyaat tidak boleh lagi sewenang2 menghasut Rakyaat Malaysia dengan fitnah2 dan tohmahan2 mereka.

Adakah mempertahankan Islam sebagai agama rasmi dari dihina adalah sesuatu yg melampau???

Adakah usaha menegah agama lain dari dihina atas dasar kebebasan beragama juga sesuatu yg tindakan jahat???

Adakah mempertahankan institusi Raja2 Melayu sebagai paying Rakyaat suatu tindakan menindas?

Adakah usaha membelakan dan memperkasakan Melayu/bumiputera sebagai peribumi negara ini dan mengurangkan jurang perbezaan ekonomi sesuatu yg zalim???

posted from Bloggeroid

25 Nov 2014

Kereta Buruk Atau Kereta Baru, Kereta Guan Eng Tetap Parking X Senonoh???

Nak buat mcm mana.... "Penang" tu dah macam dia yang punya......

Tak hairanlah kalau Mereka risau dan takut sangat kalau2 DS Najib akan pindah jadi milikan peribadi MDB1 yang mempunyai asset berpuluh billion....

Kekadang orang takut pada bayang2 sendiri...

Dulu masa baru2 naik...Pakai kereta buruk aje....Konon low profile.... Khalifah Omar Abd Aziz kononnya...

Ada jugak nafsu pakai kereta baru???






DAP Mula Tunjuk Belang???



posted from Bloggeroid

24 Nov 2014

Kawal Harga Ron 95 - Pemimpin dan Machai Pakatan Beli Sendiri Crude Oil WTI dan Brent???

Menurut beberapa pemimpin PR yang kononnya bijaksana... sekarang ni rakyaat Malaysia yang memberikan subsidi kepada kerajaan dengan penurunan minyak mentah di pasatran dunia.

Kata mereka,

Petrol satu barrel (159 liter) = USD 80 x 3.3 = RM 264/159 = RM 1.66 seliter.

So...dengan harga di pam sekarang adalah RM 2.30, jestru kononnya rakyaat Malaysia sebenarnya sedang membayar subsidi kepada kerajaan Malaysia RM 2.30 - 1.66 = RM 0.64 seliter.





Harga minyak mentah hari ini, rujuk sumber klik sini.

Kalau nak memfitnah tu pun patut2 lah ya....


Kena ingat "Akta Hasutan" belum dimansuhkan lagi...Jestru..hati2 lah jangan sampai didakwa cuba menimbulkan huru-hara dengan menghasut!!!

Perbezaan antara Crude Oil (minyak mentah) dengan petrol Ron 97 pun X tahu......

Yang anehnya kengkawan penulis....para professional yang dah hampir 25 tahun pengalaman bekerja pun boleh kena tipu dan beriya2 mempertahankan hujah pemimpin2 pujaan mereka.... 

Kekadang penulis bertanya kepada diri sendiri....Mengapalah ramai bijak pandai yang X cerdik...Adakah ini bahana menyokong membabi buta???

Mengapakah mereka X mahu mengambil-kira kos minyak mentah untuk diproses (suling) kepada petrol Ron 97, Ron 95, Ron 93, korosin, diesel dll?

Bagaimana pula dengan kos penyelidikan, pemborongan, penghantaran, peruncitan dll ??? Dah tu pulak dengan kelikatan tinggi semasa masih bergelar crude oil, berapa peratus daripada setiap barrel yang dapat ditukarkan kepada minyak petrol?

Kalau dah pandai sangat... adalah lebih baik buat pemimpin2 dan penyokong2 totok PR boleh beli sendiri minyak mentah/crude oil dan guna sendiri.....Ye lah... lebih murah begitu bukan???


23 Nov 2014

Azmin ni MB Selangor Atau Juara Maharaja Lawak 2014???



Sumber klik sini.

Penulis ingat lah....Kalau Dato' Ramli MS yang jadi ahli panel....Dia pun akan kata, "X kelakor".

Cai Pakatan Rakyaat Tuduh Wan Azizah Guna Beg Tangan Tiruan Petaling Street???



Bayangkan jika ianya benar....

Bayangkan jika Anwar benar2 jadi PM Malaysia.....

Isteri PM ditangkap kerana menggunakan beg tangan berjenama tiruan???

Tapi pelik juga...Sebab Anwar boleh hadiahkan suit blazer berharga RM 24k pada Saiful....

posted from Bloggeroid

Berita Baik!!! Kerajaan Bakal Perkenalkan Mekanisma Baru Subsidi Petrol dan Diesel???



Sebelum ini kerajaan pernah berura2 hanya mahu memberikan subsidi penuh petrol RON 95 buat rakyaat yang berpendapatan RM 5,000.00 kebawah.

Buat mereka yang berpendapatan RM 10,000.00 - RM 5,000.00 pula akan didiberikan subsidi RM 300.00 sebulan.

Juga dengarnya sistem komputer di pam2 minyak bakal dikemaskini dan dinaik-taraf supaya dapat mengenali kumpulan sasaran....

Warga asing dan mereka yang berpendapatan RM 10,000.00 ke atas akan X akan dapat subsidi petrol.

Sejak itu kerajaan telah menerima berbagai cadangan daripada rakyaat....

Sistem pembelian petrol menggunakan mykad pastinya sukar dijalankan, selain sistem yang mahal bakal diperlukan disetiap stesen pam minyak, sesetengah pam minyak juga tidak menjual minyak Ron 97 jadi bagaimana mahu menyuruh warga asing menggunakan Ron 97???

Jalan terbaik adalah mengapungkan penjualan petrol mengikut harga pasaran...dan kerajaan menggunakan mekanisme sebagaimana BR1M untuk memberikan subsidi pertol kepada kumpulan sasaran.

Pastinya jika ini dapat dilakukan kelak ketirisan akan dapat dikurangkan dan sistem canggih-manggih juga X diperlukan.

Cuma pihak Incometax perlulah meningkatkan usaha mereka di dalam membenteras mereka yang tidak membayar cukai ataupun kurang membayar (under declare) cukai supaya selain hasil negara meningkat, subsidi minyak juga akan dapat sampai kepada golongan sasaran.

Walaubagaimanapun memandangkan harga pasaran minyak dunia yang merundung sekarang ini...Kemungkinan pemberian balik susbsidi kepada kumpulan sasaran boleh ditangguhkan buat sementara kerana harga petrol Ron 95 katanya lebih rendah berbanding harga semasa di pam iaitu RM 2.27 berbanding RM 2.30 seliter.


22 Nov 2014

Gempar!!! Petrol Percuma Jika Pakatan Ambil-alih Putrajaya???



Ye lah.....Manifesto pun bagi mereka bukan janji.....

X perlu nak dikotakan...

Apa lagi sekadar cakap2 dikedai kopi.....Oleh pemimpin2 bawahan atau ahli2 mereka seperti dlm foto di atas.

Alamat kena jual aje lah jawabnya.....


posted from Bloggeroid

Pulau Pinang Tidak selamat??? Bertengkar Isu Sampah Seorang Wanita Dilanggar Hingga Mati!!!



Itu cerita di Penang, tempat yang pernah didakwa oleh Guan Eng sebagai lebih selamat berbanding Johor Bahru.

Sumber klik. 


posted from Bloggeroid

21 Nov 2014

Subsidi Petrol dan Diesel Bakal DItarik-balik Disember???



Adakah kemungkinan harga petrol dan diesel bakal lebih murah???


posted from Bloggeroid

Pemimpin Melalui Pemilihan CEC Meragukan Kini fitnah Tg Hj. Hadi???


Sumber klik sini. Pemilihan CEC DAP sendiri pun meragukan...Ada banyak drama...

Yang dah dipecat dipanggil mengundi....

Pengiraan silap.....

700 orang yang sepatutnya mengundi mendakwa hak mereka telah dinafikan ...

Macam mana pemimpin yang dipilih dengan cara ini berani membuka mulut...mendakwa TG Hj Hadi sebagai seorang pemimpin/presiden "Diktator" dalam PAS???

Sedangkan umum tahu....

Dalam PAS, walupun Presidennya merupakan pemimpin tertinggi, tetapi dari segi pengurusannya....Mursyidul Am nya selalu dilihat lebih berkuasa, selain segala dasar dan hukum-hakam perjalanan parti dipantau dan ditentukan oleh "Majlis Syura Ulamak".

Jestru pastinya tuduhan Gobind berniat jahat....

19 Nov 2014

LGBT Srmakin Mengancam Malaysia, Salah Siapa???



Salah hakim yg iktiraf mereka???

Salah Pemimpin pengamal seks bebas???

Salah masyarakat yg X ambil kisah???

Salah ahli politik yang hanya pentingkan undi???

Salahkan sesetengah "ulamak" yg lebih sibuk berpolitik, mengejar jawatan, harta dan glamour???

Salahkan NGO yang mahukan liberalisasi totok???
posted from Bloggeroid

18 Nov 2014

Terbukti Rafizi Tiada Integriti - Sekadar Lontar Batu Sembunyi Tangan???


Dah lah tuduhan tanpa bukti...

Bila dikemukakan hujahan balas....Dia X datang pun....

Jadinya penjelasan tu untuk siapa???

Sekadar mahu memburukkan imej kerajaan???

Kalau berani...Lain kali buatlah fitnah sebegitu di luar dewan rakyaat, baru tahu langit tinggi atau rendah!!!


Bersuara kononnya lantang tetapi sekadar cuma tahu menyebar fitnah dan tohmahan....

15 Nov 2014

Bila Kita Menyebar Fitnah Tetapi Terasa Diri Lebih Baik???



Tanpa kita sedari kita suka "men forward" grafik2 seperti di atas mungkin sebagai gurauan ...malah ada juga yg kononnya mahu berdakwah atau menegakkan keadilan.....

Ironinya adakah semua org politik berperangai sebegitu???

Tidakkah ianya boleh membawa kepada fitnah yg berpanjangan???

posted from Bloggeroid

14 Nov 2014

Bila Anwar Berjanji Lagi? Ke Menipu Lagi???



Apa yang dia cakap selamani pun semuanya menipu.....40 ribu pengundi hantu Bangla....Black out 505....

Sakit belakang X boleh berjalan? Jam Omega? Racun Arsenik? Bakal disuntik virus HIV???

Bila ""manifesto pilihanraya" katanya X perlu ditunaikan kerana manifesto bukan janji....

Kg Buah Pala pun hilang......

posted from Bloggeroid

Gempar!!! Usaha Jatuhkan Hj Hadi dan Lantik Mat Sabu Sebagai Presiden PAS???



Jika betul pun..... Apa yang hendak dihairankan.... Jika dilihat bagaimana Anwar naik.... Terutamanya semasa  dalam UMNO dulupun....Selain menyusun dan menyusupkan orang2 kepercayaan beliau.... Menjatuhkan kepimpinan atasan adalah antara pendekatan dan modus operandi yang digunakan....

Patutlah Hj Hadi "diserang" sebegitu rupa.... Terakhir sehingga disaman dimahkamah....

X hairanlah jika banyak dakwaan mengatakan PAS kini telah dikuasai oleh golongan Anwarinas....

Kaki tiduq jugak....Alamat "kena jual" lah PAS....

Sumber klik sini.


13 Nov 2014

Kajian Fisibiliti Terowong Dasar Laut Mencecah Kos RM Lebih RM 300 Juta??? Wow???



Betul ke???

Itu baru fisibiliti.....

Kalau On.....Mcm mana pulak dengan kos Jurutera Perunding??? Ya lah.... Ada kos arkitek, Jurutera hidraulic, Jurutera struktur, Jurutera geologi, Jurutera M&E dn Project Management wow!!!
posted from Bloggeroid

Gara2 Disaman, TG Hj Hadi Sudah X Betah Dengan Anwar???


Katanya duduk di sebelah Anwar ketika sidang dewan rakyaat pun hanya sebentar???

Kalau kita pun....Selepas merasa diri hanya diperguna....

Lepas tu kena saman pulak oleh pemimpin bawahan PKR....

Apakan yang akan kita lakukan???

Setakat X nak bertegur sapa pun dah untung....Ya tak???

Sumber klik sini.

11 Nov 2014

Liberalisasi Kemimpinan Pas- Era Ulamak Bakal Berakhir???


Bakal bermulanya PAS Sekular???

Sumber klik sini.

Penulis berharap penyokong2 dan akar umbi Pas akan tersedar dari lena....

Selama ini hanya tahu melebel UMNO....dengan berbagai2 gelaran yang tidak enak didengar....Malah ada gelaran sehingga boleh mengkafirkan mereka....

Kononnya mereka lebih baik....Mahu ber "Tahaluf Siyasi" dengan DAP sebagaimana perjanjian Hudaibiah......

Nampaknya mereka pula yang menghitung hari untuk hancur???

Adakah golangan Ulamak PAS akan berpatah balik bergabung dengan UMNO???

7 Nov 2014

Ada 7 Lelaki Seiras Anwar Ibrahim???



Jadi kalau yg buat salah tu.....sebenarnya bukan Anwar???

Mana2???

Jadi adakah itu bermakna yang selama ini dok hasut pelajar2 menentang kerajaan dengan rapat2 umum dan rusuhan di jalanan sejak tahun 60an pun cuma peladuk dua serupa???

posted from Bloggeroid

Terbukti Semua Video Seks Pemimpin Pembangkan Dilakonkan Pelanduk Dua Serupa?





Mungkin ada benar.....

Anehnya....."Kembar Seiras" KJ.....kita dah jumpa.....

Yg mirip pemimpin2 pembangkang masih lagi belum dijumpai sehingga ke hari ini....

Pelik juga.....

posted from Bloggeroid

6 Nov 2014

4 Nov 2014

Dua Wajah Berbeza Anwar Sepanjang Perbicaraan Rayuan Liwat II???



Seronok berjoget.... Dah X sakit pinggang lagi ke???



Hari pertama perbicaraan kes rayuan.....Macam letih aje.... yelah malam sebelum tu berada di UM....orang biasanya poting reben untuk resmikan bangunan baru.....Ini Anwar saksikan upacara "pecahkan" pagar UM???? 

:)


posted from Bloggeroid

1 Nov 2014

Elizabeth Evatt Percaya Anwar Bersalah???

Elizabeth Evatt is Australia’s first woman Federal Court judge and the 81-year-old legal eagle is in Malaysia to observe Anwar Ibrahim’s sodomy appeal.

However, she is puzzled as to why the sodomy law seems to be mainly applied on the opposition leader.

Speaking to reporters at the Palace of Justice in Putrajaya, Evatt, who is representing the International Commission of Jurists, said she noticed that not many people are charged with sodomy in Malaysia and most of the cases involved Anwar.

Sumber klik sini.


Komen Isac;

Nampak sangat walaupun Elizabeth Evatt ni seorang yang dihormati oleh institusi perundangan Australia....Nampaknya beliau langsung tidak tahu-menahu pasal perundangan, adat-resam, sesitiviti, sejarah perundangan dan kes2 yang dibicarakan.

Jika beliau peka dan menghormati undang2 negara, beliau pasti tidak akan membuat kenyataan terbuka yang menggelar undang2 liwat sebagai satu undang2 yang lapuk...

Tambahan pula apa motif beliau untuk mengatakan perkara tersebut??? Adakah beliau percaya Anwar bersalah???

For Mdm. Evatt, "This is a Muslim country and for your information sodomy is not only prohibited in the Syariah law but as well as the civil law. That is one of the reason why sodomy cases are quite rare here. But if you really make your research and not just listen to what D.S. Anwar had told you, the sodomise cases in this country had increases tremendously since last decade. Among the reason it may contributed by Anwar trial  in 1998, liberation movement to support LGBT by some NGOs and porno influence via internet. Despite sodomise cases that involved young boy, in most rape cases the victim are not only rape but also being sodomised". 

Therefore my conclusion, is either Mdm. Evatt is not doing her homework or someone had giving her the script.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3