bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

27 May 2012

Sebab Sebenar Hassan Marican "Dipecat" Daripada Petronas???

Banyak cakap2 yang mengaitkan Tan Sri Hassan Marican sebagai seorang yang begitu "hebat" apabila beliau menerajui Petronas sehingga mampu berada  ditahap sekarang...

Juga tak kurang juga cakap2 kosong yang mengaitkan "pemecatan" beliau kerana enggan membenarkan "Rosmah" bermaharaja-lela memberikan kontrak2 Petronas kepada kroni2 Rosmah. Walaupun sebenarnya dakwaan ini tidak dihadirkan dengan bukti2 kukuh ramai yang percaya.

Secara teknikalnya pula beliau tidak dipecat, tetapi hanya kontrak yangtamat tidak disambung lagi, cakap2 ini mungkin telah diolah sebegitu rupa untuk meraih simpati ataupun membangkitkan kemarahan orang ramai. Sewajarnya ianya tidak menjadi suatu isu kerana semasa kontraknya tamat, umur beliau telah menjangkau 60 tahun dan selepas menerajui Petronas hampir 20 tahun. Bagi lah peluang kepada orang lain untuk menunjukkan skil mereka pula, ye tak???



10 comments:

  1. Apa kau dok melalut ni. Punye la besar jasa dia pada Malaysia, sedap2 je nak fitnah. Kau pernah jumpa dia ke? Kau penah tengok betapa sederhana nya umah dia nak dibandingkn VPs Petronas lain? Rugi la Petronas lepaskan Hassan Marican ni. Ini Najib punya pasal lah ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu bro.. dekat office pn.. senior2 dan org2 lama syg betul dgn beliau.. dgr citer.. sblm beliau tamat kontrak.. beliau sempat selamatkan duit petronas dgn bg bonus dekat staff2..

      Delete
  2. No wonder la ramai expertise emigrate from Msia. Poor Msia.

    ReplyDelete
  3. Commonlah...kalau dah jadi Presiden berbelas tahun mesti ada masanya untuk berndur..kalau dia tak berundur kau orang kata kroni pula tak turun-turun...prasangka baiklah...beliau pun bukan dibuang kerja cuma tak sambung kontrak sahaja. Umur pun dah 60tahun..aku bekerja umur 50tahun pun minta pencen awal..bagi peluang orang lain pulak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samdol2 .. Come on, bukan common.

      Delete
    2. Engkola samdul... maksud dia biasalah...

      Delete
  4. kalu sape tak kenal Hassan Merican ni, boleh la kata mcam2..Low profile sebenarnya dia ni.. Msa sebelum habis kontrak tu, mmg betul dia selamatkan pekerja2 petronas ni dari dibuang kalu pentadbiran baru dan bonus semua tu. . Banyak jgk jasa kat UTP. Kalu sbb umur kontrak tak lanjut, cuba kaji umur Gabenor bank negara, Zeti, skrg dah 68 thun kot. Blh je dilanjut..

    ReplyDelete
  5. Sape la erkkk yg buat artikal ni....merapu je....x tau citer duk diam2.....jgn buat fitnah....jasa dia pada petronas...hanya petronas yg tau..kita org luar...jgn buat andaian...hassan marican memang power....

    ReplyDelete
  6. Tlg selidik betul2 kisah tan sri ni, takut nanti menimbulkan fitnah pulak

    ReplyDelete
  7. Tlg selidik betul2 kisah yg sebenar, takut nanti menimbulkan fitnah pulak

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3