bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

13 May 2012

Irene Fernandez ke SPRM Berkerusi Roda - Umpama Babak Cerita Korea?



PENGARAH Eksekutif Tenaganita, Irene Fernandez hari ini memberi keterangan di Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Putrajaya berhubung kenyataan yang dibuat dalam satu temu bual yang disiarkan oleh akhbar 'The Jakarta Post', Isnin lalu. - Foto Mohd Fadli Hamzah May 11, 2012 3:23 pm.



Rupa-rupanya Irene juga penyokong kuat LGBT di Malaysia. Foto diambil pada 7 Nov 2011. Klik sini.

Melihatkan beliau perlu berkerusi roda ke SPRM, penulis teringatkan cerita2 Korea. Bila mana seseorang tokoh koorperat didakwa di mahkamah ramai yang akan berpura-pura sakit dan sehingga perlu dipapah atau berkerusi roda  demi untuk mendapatkan simpati ramai.

Mungkin Irene sememangnya uzur, apapun pada pandangan penulis beliau adalah di antara contoh jelas bagaimana keturunan pendatang boleh diterima menjadi warganegara dan menjawat jawatan penting di negara ini. Jestru segala komen2 negatif yang beliau keluarkan terhadap negara amat2 penulis kesali dan sewajarnya tidak dilakukan sehingga boleh memalukan negara. Sekiranya perkara yang beliau dakwa itu benar2 berlakupun penulis berani jamin ianya hanyalah bersifat terpencil dan sebarang bentuk teguran dan nasihat untuk penambah-baikan sewajarnya dilakukan mengikut saluran yang betul dan bukannya memalukan negara di mata dunia.

Secara peribadi penulis percaya ramai yang akan sependapat dengan penulis bahawa negara tidak memerlukan rakyaat seperti beliau!!!


2 comments:

  1. TENGOK MUKA DIA NI PON AKU DAH NAK TERMUNTAH

    ReplyDelete
  2. Humbah je betina ni dlm lombong...coba tgk muka 3 org betina tu seiraskan cam adek beradek..muka bonyok x de seri langsung

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3