bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Peluang B2B bisnez - Kami mempelawa usahawan yang memiliki rangkaian pengedar untuk menjual produk keluaran sendiri: *Nama produk:* Minyak Morhabshi (dikenali juga sebagai mi...

15 May 2012

Setelah Hampir Dilupakan - Presiden Bersama Bersih 3.0 Kini Bersuara???


Penulis percaya ramai yang sudah hampir terlupakan beliau sebagai presiden bersama Bersih 3.0 ini...

Selepas Anwar Ibrahim "merampas kuasa" semasa himpunan Bersih 3.0 yang lalu dengan mengarahkan peserta merempuh kepungan pihak polis, populariti beliau terus hilang....

Presiden bersama yang hilang kuasa ataupun sebenarnya tidak pernah diberikan kuasa...

Bahkan tidak banyakpun artikel yang mengaitkan beliau dengan Bersih 3.0 di mana2 media sekalipun...

Kini beliau bersuara seolah2 cuba menarik perhatian supaya senaman punggung turut diadakan dihadapan rumahnya...

Kalau difikir2 kan memang kesian...Presiden tanpa kuasa dan tidak mendapat tumpuan....



10 comments:

  1. TUA TAK SEDAR DIRI....

    ReplyDelete
  2. hippies tua yg.tak ada nilai...
    hujung usia dihabiskan menambah dosa..
    mengkaldaikan diri demi babiga...

    gen2felda

    ReplyDelete
  3. Jangan layan, dah nak jalan dah.

    LKS, KS, NAA pun sama. Hanya AI masih power.

    ReplyDelete
  4. salam..
    dah nak mampus dah...repair janggut lepaih tu rajin rajin pi masjid... bawak bawak tobat.

    ReplyDelete
  5. Syukurlah kalau nama mu tidak digembur
    suasana sekitar laman itu hapak baunya
    syukurlah mereka tidak menjeling ke tingkap mu
    sinar cahaya dari mata menjeling itu
    panas habanya oleh membakar marah melata
    namun kenapa pula engkau seperti tidak mengerti
    masih bertatih ditepian jalan merungut kata
    seperti memikat perhatian nanah sedang membara
    seperti mahu bersama disental ragut
    hingga bersepai daging tulangnya

    cukuplah teman
    cukuplah dengan nekmat sedia tersemat
    maha pengasih Allah murah menganugerah
    hingga tersedia segala yang sudah menjadi ada demikian kodor dan kadar atas sekian kerja kita
    dipengkalan ini kita cuba bersinggahan
    sambil menyatakan syukur atas segala seadanya

    kita yang sudah terlajak meleretkan usia
    kembalilah menyerikan mihrab sendiri
    dengan lunak bunyi irama ratib wirid
    menanti hari kelak kita dijemput pergi

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaik teman...dia tu kan seniman yang dah tak laku...mungkin cara yang teman bagikan ni paling mudah difahami beliau....jadi belajar belajar la kenangkan jasa yang pernah ditaburi oleh pemerintah kepada anda wahai orang tua yang tak boleh berfikir secara normal lagi

      Delete
  6. Contoh terbaik golongan yg kecewa dgn hidup mereka sendiri..

    ReplyDelete
  7. kalo bukak warung gunting rambut ... amacam ???

    ReplyDelete
  8. tak sasau lagi si SASAUWAN negara ni rupanya...dah senja dah... pi balik main ngan cucu dah laaa..tak yah laa nak senda gurau ngan babiga lagi..awak tu dah tak larat dah kang kena cakar harimau kang masuk ICU plak!!!...

    ReplyDelete
  9. Assalam Bro

    Ini sekor lagi siamang tak pergi sekolah... Buat aje demoa kat depan rumah dia... Tapi ingat kena cakap orang putih... Dia tak faham bahasa rakyat iaitu Bahasa Malaysia...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3