bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Peluang B2B bisnez - Kami mempelawa usahawan yang memiliki rangkaian pengedar untuk menjual produk keluaran sendiri: *Nama produk:* Minyak Morhabshi (dikenali juga sebagai mi...

20 Apr 2012

Lagi Bukti Malaysia Dah Nak Bankrap???

Rizab antarabangsa Bank Negara RM416.6 bilion
2012/04/20

KUALA LUMPUR: Rizab Antarabangsa Bank Negara Malaysia berjumlah RM416.6 bilion (bersamaan AS$135.8 bilion) pada 13 April.

Menurut bank pusat itu, rizab berkenaan mencukupi untuk membiayai 9.5 bulan import tertangguh dan empat kali hutang luar jangka pendek. - BERNAMA


Komen Isac;

Hari tu apabila jumlah hutang negara pada paras 53% daripada jumlah KDNK negara, pembangkang kata negara dah nak bankrap....

Tetapi rezab bank negara terkini menunjukkan perkara yang sebaliknya. Kedudukkan kewangan negara masih teguh.

3 comments:

  1. biasa la..pembangkang kannyer keje kat bank negara..mana tahu sumer tu..entah mana2 sumber die cedok pun tak tahu.

    ReplyDelete
  2. Mari kita tengok senarai negara-negara yang "TELAH BANGKRAP" dalam dunia ni - mengikut pandangan dan kebodohan pemimpin Fuckatan.....

    http://www.cnbc.com/id/30308959/The_World_s_Biggest_Debtor_Nations?slide=01



    Amerika, Hungary, Australia, Italy, Ireland, England, Sepanyol, Jerman, Norway, Perancis - semuanya dah bangkrap sebab debt-to-GDP ratio mereka berkali-kali ganda dari debt-to-GDP ratio Malaysia..... asyik-asyik kencing je mereka tu.

    ReplyDelete
  3. Terima kasih kerana menterterakan gambar BNM. Bila ternampak gambar BNM ini saya teringat mahu menulis satu komen tentang wang syiling baru kita yang diedarkan untuk penggunaannya baru baru ini. Saya harap ada pihak BNM yang melayari blog ini dan memberikan sedikit penerangan atau komen-balas tentang isu yang nak saya katakan ini.

    Adakah kajian telah dijalankan atau perbincangan diadakan terlebih dahulu oleh BNM sebelum memperkenalkan penggunaan wang syiling baru ini?. Apakah tujuan memperkenalkan wang syiling baru itu?. Adakah hendak menggambarkan bahawa nilai mata wang kita telah mengecut sepertimana rupa bentuk wang syiling berkenaan?. Bukankah syiling kita yang lama itu nampak gagah dan kuat?. Banyak sangat soalan yang ditanyakan tapi saya rasa jawapannya pendek sahaja.

    Sebagai peniaga, saya dapati wang syiling 0.10 sen dan 0.20 sen dan juga yang 0.50 sen yang baru itu mendatangkan masaalah kepada saya, pelanggan pelanggan saya dan mungkin juga orang ramai. Apa tidaknya....... Nak masukkan kedalam telefon awam tak boleh, nak masukkan kedalam slot mesin air pun tak boleh. Dan mungkin ada lagi lubang lubang yang tak boleh terima wang syiling baru tersebut. Ini disebabkan oleh saiznya yang berbeza dari wang syiling lama kita.

    Kebiasaannya kita akan rasa gembira dan berebut rebut dan merasa bangga dapat mengumpulkan dan menyimpan wang baru tetapi lain pula citarasanya dengan wang syiling baru kita ini. Sekarang ini saya berusaha untuk tidak menyimpan wang syiling baru itu kerana ianya tidak membantu untuk kegunaannya.

    Dr. Zeti nak komen apa?.......salam dari MM NATAR Subang Jaya.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3