bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

7 Oct 2010

Pemimpin Persoal Ada Apa Dengan Melayu - Buang "Negeri" Aje, Tuanku!!!

Sultan Selangor: Jangan dekati mereka yang gadai bangsa kerana politik
http://m.themalaysianinsider.com/home.php


October 07, 2010SHAH ALAM, 7 Okt — Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini menasihatkan Orang Besar Daerah supaya menjauhkan diri daripada pihak yang sanggup menggadaikan bangsa sendiri demi mencapai cita-cita politik mereka.

Baginda mahu supaya Orang Besar Daerah menumpukan perhatian penuh kepada tugas masing-masing demi kebaikan rakyat dan biarlah masalah politik dikendalikan oleh ahli politik.

“Sebagai wakil Beta di daerah-daerah, mereka (Orang Besar Daerah) hendaklah berkecuali dalam apa jua aktiviti politik kepartian dan sentiasa bersikap adil dan jujur untuk menyatupadukan rakyat berbilang kaum dan bangsa agar dapat terus kukuh dan bersatu dalam menikmati kesejahteraan dan kemakmuran,” titahnya pada Istiadat Pengurniaan Watikah Pelantikan Orang Besar Daerah, Hakim Mahkamah Rayuan Syariah, Mahkamah Tinggi Syariah dan Mahkamah Rendah Syariah di Istana Bukit Kayangan.

Menurut baginda Orang Besar Daerah sewajarnya menasihatkan rakyat supaya jangan menimbulkan isu-isu sensitif yang boleh mengakibatkan salah faham dan perpecahan kaum.

Sultan Selangor selaku Ketua Agama Islam Selangor berharap setiap Orang Besar Daerah menjadi ‘mata dan telinga’ baginda bagi mengawasi pentadbiran dan pengurusan setiap masjid dan surau di daerah masing-masing agar kesucian tempat beribadat itu tidak dicemari perkara yang bertentangan dengan ajaran dan tuntutan Islam.


Komen Isac;

Kenali pemimpin-pemimpin anda yang bersikap bak "musang berbulu ayam" ini.

Adalah molek jika semua Sultan-sultan di Malaysia "membuang" aje rakyaat mereka yang semacam ini. Mana mereka nak pergi??? Bukankah pemimpin-pemimpin sebegini selalu berkata Malaysia bukannya sebuah negara yang baik??? Tidak telus, tidak adil, tidak maju, tiada hak bersuara, ada apa dengan Melayu??? Tidak bangga menjadi Melayu!!! dan bla..bla..bla...




8 comments:

  1. Isac, bukan setakat orang-orang besar Daerah saja yang perlu menjauhi mereka yang menggadai bangsa dan agama kerana politik.... rakyat juga perlu menjauhi PKR dan PAS yang terang-terang menjual maruah bangsa dan agama kerana kuasa dan jawatan...

    ReplyDelete
  2. nasihat patik yang hina nih kepada tuanku sultan-sultan melayu yang berdaulat:

    sebelum tuanku nak buang negeri puak-puak paria dan si sepet komunis nih, tuanku panggil dulu bangsa tak mengenang budi nih untuk mengadap.tuanku bagi dulu penampar sedas.pas tu baru tuanku buang negara

    p/s:selagi ada melayu, tuanku sultan-sultan melayu jangan bimbang kerana kami akan menjadi benteng yang sanggup berkorban untuk tuanku
    Daulat tuanku!

    ReplyDelete
  3. Kalau setakat DSN atau DSAI aku masih boleh duduk rumah layan bini dan anak-anak kerena pemimpin politik datang dan pergi. TETAPI kalau tersentuh ke istana aku akan berlari dari rumah ke pintu gerbang untuk mempertahankannya. Kerana walau bagai petir pemimpin politik bercakap tentang perpaduan, hanya Paduka Tuanku benteng penyatuan rakyat.
    Daulat Tuanku!

    semoga Allah memberikan perlindungan kepada mereka-mereka yang bercakap benar dan memberikan kesedaran kepada mereka yang bersubahat dengan kemungkaran.

    Aku Yang Bingai
    PRK DUN Galas - Siapa Menghina Siapa Terhina

    ReplyDelete
  4. Kurang ajar punya paria!datang tanah melayu dulu jadi pencacai najis je.bila dah pandai sikit dah berani melawan tuan bumi ini!dasar anjing kurap.berani kau gigit tangan tuan yang beri kau makan?!betapa kuat kau menyalak,kau tetap anjing kurap!betapa kuat kau melolong,kau tetap paria di bumi melayu nih!betapa kuat kau menjerit melalak,kau tetap pendatang di bumi nih!

    ReplyDelete
  5. sudah sampai masa nya raja2 melayu bertegas dan menunjukkan sedikit kuasa sebenarnya....tanah ini ada tuanya...

    ReplyDelete
  6. sudah sampai masanya bahawa bumi ini mestilah dinyatakan dgn sejelas2 nya akn tuanya yaitu yg dibahasakan yg dipertuan itu dgn yg sebenar2nya...

    ReplyDelete
  7. Daulat Tuanku. saya harap raja raja melayu dapat menggunakkan kuasa yang ada untuk memberi pengajaran kepada orang melayu yang sanggup menggadai maruah bangsa.Jangan nanti sejarah berulang tanah tumpah kita tergadai.Ampun Tuanku

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3