bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

19 Oct 2010

Tragedi "Kg. Buah Pala" 2 - Kini Berlaku di Selangor Pula???


BANTAH...sebahagian daripada 24 keluarga di Ladang Coalfield tuntut pampasan.



KUALA SELANGOR: “Kami sudah tiga generasi tinggal di estet ini. Kami desak supaya diberi pampasan sewajarnya dan jangan aniaya kami sebegini,” kata R Lobat, 42, wakil penduduk di Ladang Coalfield, Sungai Buloh, Ijok, dekat sini, semalam.

Lobat mendakwa, seramai 24 keluarga yang mendiami perumahan di situ diberhentikan kerja awal tahun lalu selepas majikan menukar operasi ladang kepada kawasan perumahan menyebabkan mereka hilang sumber pendapatan tetap dan lebih memilukan mereka diarahkan berpindah.

Difahamkan kira-kira 100 penghuni di situ turut mengadakan perbincangan dengan Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin) Dr Xavier Jayakumar, namun mereka masih gagal mendapatkan hak sewajarnya.

Penduduk turut membawa kes itu ke mahkamah melalui kesatuan pekerja ladang bagi menuntut hak mereka.

Lobat berkata, pihaknya terkejut selepas membaca laporan akhbar baru-baru ini yang dibuat Xavier mendakwa masalah mereka selesai, tetapi sebaliknya berlaku.

“Kenyataan itu mengelirukan. Kami tidak menerima sebarang jawapan pihak majikan mengenai pampasan yang dijanjikan itu dan kenyataan Xavier mengelirukan kami.


Komen Isac;

Apa yang kerajaan Negeri buat untuk membantu mereka? Jika sebelum PRU 12 dahulu, mereka mendabik dada bahawa kononnya merekalah "pejuang" hak rakyaat!!! Mengapa kini sebuag demi sebuah rumah diruntuhkan tetapi mereka hanya berpeluk tubuh???



2 comments:

  1. aku kata..padan muka depa ni...nak salah sapa? salah diri sendiri la...lain kali pangkah la lagi puak-puak tu..

    ReplyDelete
  2. Salam, bro, bala dan datang!!!! dapat-dapat!!!! yang mengundi pun kena kencing, yang diundi pun terkencing.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3