bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

6 Dec 2013

Gempar!!! Bukti Muhammad Taib Mahmud Songlap Duit RM 21 Billion Terbongkar ???

Rupa-rupanya ini punca sebenar mengapa Pakatan Rakyaat dari Semenanjung berusaha begitu keras mahu menawan negeri Sarawak.  
Sehingga mereka  sanggup memfitnah Ketua Menterinya Pehin Sri Haji Abdul Taib bin Mahmud sebagai pejarah yang "merompak" kekayaan negeri Sarawak. Ironinya sesetengah rakyaat percaya....

Sebaliknya di bawah ini adalah laporan terkini Ketua Audit Negara tentang kedudukan kewangan kerajaan negeri Sarawak yang begitu kukuh di bawah pimpinan KM nya.




Duit berbilion Ringgit yang dikatakan disonglap oleh Pehin Sri Haji Abdul Taib bin Mahmud rupanya selamat di dalam rezab kerajaan negeri Sarawak.
Sumber klik sini.
Sebagai perbandingan, negeri Selangor dibawah Pakatan Rakyat yang mana Anwar Ibrahim adalah penasihat kewangan, hanya mampu mencatatkan Baki Wang Disatukan berjumlah RM2,619,44 pada 31 Disember 2012. Lebih rendah hampir sepuluh kali ganda berbanding Sarawak. 
Jumlah rezab Selangor mempunyai lebihan positif pun adalah kerana kerajaan negeri tidak menggunakan peruntukan penyelenggaraan jalan yang diberikan kerajaan pusat dan juga hasli penjualan beberapa asset milik kerajaan negeri. Sumber klik sini.
Memang penyamun mereka ini rupanya!!!
Mendabik dada kononnya rezab Selangor naik... Rupanya  hanyalah permainan silap mata....

Bahasa akauntan, pendekatan "ironing the account".

Pandai nya!!!

Ironinya rakyaat tertipu!!!



4 comments:

  1. Perlu tengok hasil Sarawak dari mana. Tentunya dari balak2 yg ditebang. Punca hasil Selangor berbagai-bagai. Kalau Selangor ada hasil balak tentunya lebih dari yg Sarawak ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bongok betul Esa ni. Isu puak paiatan kata taib songlap
      Duit. Sebenar dia simpan.

      Delete
    2. Kalau tak songlap tsk kan anak dan adik beradik dia begitu kaya raya.
      Org Sarawak tau kekayaan dia dtg dari mana. Boleh kah dia kaya raya dgn gaji rm39k sebulan (skrg dulu kecil).
      Itu sebab kamu jadi bengap dan tolol ditipu org. Sek dulu fail mathemstics. Lainlah Rosmah dia kaya ketana menabung dari bayi lagi.

      Delete
    3. Esa bongok.klu byk lg rumah urut dan pusat persundalan dibiar bercambah di selangor maka lg byk la duit kerajaan selangor.

      Delete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3