bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

4 Aug 2010

LGE Ni Waras Ke Tidak???


Semasa di Majlis NCER di Langkawi yang juga dihadiri oleh Perdana Menteri, MB Perak, Kedah dan Perlis, Lim Guan Eng telah menunjukkan sokongannya kepada "gagasan 1 Malaysia" apabila beliau mengenakan tag 1 Malaysia di kotnya.

Mungkin kerana tidak senang apabila melihatkan "Melayu kembali bersatu" dan beliau seolah-oleh terpinggir apabila Ustaz Azizan, Dato" Dr Zambry dan Dato' Seri Najib gelak besar tetapi beliau "tidak faham" mengapa mereka ini ketawa atau gelak besar, dalam Mesyuarat Exco Kerajaan negeri P.Pinang pada awal April 2010, Lim Guan Eng telah memutuskan bahawa logo atau slogan 1 Malaysia dilarang penggunaannya di dalam semua Majlis Kerajaan Negeri di P.Pinang.


SUK telah diarahkan oleh Lim Guan Eng supaya mengeluarkan arahan kepada semua Jabatan dan semua Agensi negeri P.Pinang mengenai keputusan ini.

Tindakan Ketua Menteri P.Pinang ini dilihat sebagai satu bantahan serta protes terhadap kerajaan pusat,  dan ia juga dilihat menentang aspirasi kerajaan persekutuan untuk menyatu-padukan rakyaat Malaysia.
Mungkin kerana dengki agaknya... Takpun dia ni sebenarnya "buta huruf"... Masa pasang kat kot dia hari tu, dia pun sebenarnya tak tahu itu "tag" yang dipakainya itu "tag 1 Malaysia".

3 comments:

  1. memang gila LGE ni..patut dimasukkan dalam tanjung rambutan jer

    ReplyDelete
  2. Bukan begitu.Di dalam hatinya berkata nanti kamu ketiga melayu ngok nanti Taiko ku PAP singapork ambil alih baru lu cai maaaaaaaaa.Orang melayu yang lupa dan pelupa.

    ReplyDelete
  3. LGE patut dihumban kelaut dari atas jambatan P. Pinang jee..

    LGE lebih busuk dari N.ajis

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3