bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

12 Aug 2010

Solat Hajat di Putrajaya Agar Siapa Yang Bersalah Dalam Kes Liwat "DSAI Vs Saiful", Ditimpakan Bala???


KIRA-KIRA 5,000 warga Putrajaya menunaikan solat sunat terawikh pada malam pertama bulan Ramadan di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, di Putrahjaya, 10 Ogos. Penyimpan Mohor Besar Raja-raja mengumumkan tarikh permulaan puasa bulan Ramadan bagi umat Islam di Malaysia ialah pada Rabu, 11 Ogos. - Utusan/ZAKI AMIRUDDIN

 
Komen Isac;
 
Kalau umat Islam satu Malaysia bersembahayang hajat dan bermunajad kepada Allah s.w.t agar orang yang bersalah dalam kes liwat berkenaan mengaku salah, bukan ke bagus??? Kita ambil sempena bulan Ramadhan ni untuk "menutup" kes ini. Ada sesiapa yang sokong???

9 comments:

  1. hamba sokong!!... kes yang memalukan melayu dan islam sejagat patut segera ditutup!

    ReplyDelete
  2. Teman sokong,

    Kalau boleh biar Ciput Anwar dan Saiful bersumpah secara berdepan siapa berbohong siapa difitnah. Disaksikan oleh para alim ulama dan jemaah.

    Ada mana-mana pihak NGO sanggup anjurkan? Pilihlah mana-mana masjid yang kalian suka, bawa wartawan media buat liputan. Majlis bersumpah menjunjung Al Quran boleh dibuat selepas solat Jumaat atau tarawikh.

    Kita selesaikan isu ini segera, biar Allah yang akan menjatuhkan hukumannNya di dunia dan akhirat...ada berani???
    CIPUT atau Saiful boleh melafaz;

    Bismillah dan mengucap 2 kalimah syahadah
    "Wallahi, Wibillahi, Watallahi demi Allah dan RasulNya, demi Islam agama yang mulia, demi Al Quran yang kujunjung dan kutaati, aku bersumpah bahawasanya aku...Jika aku berbohong maka bala Allah akan menimpa aku, keluargaku dan anak cucu keturunanku di dunia dan akhirat".

    Jika CIPUT lafazkan sumpah ini aku berjanji Insya Allah aku tak akan menentang CIPUT al Juburi lagi.

    ReplyDelete
  3. sokong ! kalau boleh setiap masjid di malaysia adakan solat hajat mohon kepada Allah supaya kes tersebut selesai dengan cepat.

    ReplyDelete
  4. kita kena usaha sendiri lah,,, asyik2 nak minta tolong kat tuhan saja.. buat dulu, sampai dah tak daya baru minta tolong ngan ALLAH. Sememang pun ALLAH dok tolong kita sentiasa, cuma kalau minta bala ke atas seseorang tu,, Nabi pun tak buat, kalau tak silap saya lah?

    ReplyDelete
  5. semua bloggers desak dalam blog masing-masing desak semua rakyat Malaysia sembahyang hajat dala bulan puasa mulia ni......

    ReplyDelete
  6. Sokong rakyat Malaysia beragama Islam Solat Hajat mencari kebenaran dibulan Ramadhan yg barakhah ini. Bukan Solat Hajat nak pecah perut orang itu memang Nabi SAW. tak buat.

    ReplyDelete
  7. Salam semua,

    Terimakasih di atas komen2 yang diberikan...

    Tujuan penulis adalah untuk meredakan kekeliruan dikalangan umat Islam, tentang siapa yang mahu disokong.

    Jika kes ini selesai dengan baik, penulis berpendapat, peluang untuk umat Islam dan orang Melayu bersatu semula adalah lebih cerah...

    Biarkan mereka berdua ni "bersumpah laknaat", kita satu Malaysia solat hajat... Supaya balasan dipercepatkan...

    Kita lihat siapa yang "berani" dan kita tunggu siapa yang kena!!!

    Bagi penulis ia perlu kerana perpecahan umat Islam dan Umat Melayu telah semakin meruncing...

    Do it now atau Melayu/Bumiputera mungkin kehilangan kuasa dalam PRU 13 nanti...

    ReplyDelete
  8. hehe..glassman..dh 2thn lbh kita sume berusaha utk tau kebenaran kes ni..bg nuar juburi peluang bela diri kt mhkamah..suh angkt sumph xnk..tp xsettle2 lg smpai skrng..ko islam ke bro..hati2 dgn statemnt ko..ni statemnt ko "asyik2 nak minta tolong kat tuhan saja"....mmg sbg seorg muslim kite kene slalu mintak tlg dgn Tuhan..tiap ms n ketika..berusaha tu mmg la..tp kene mntak tlg setiap ms..aku skong cdngan yg wt solt hajt n angkt sumpah ni..biar kite tgk sape benr sape salah n aku yakin..nuar juburi xkn brani angkt sumph..moga dibulan mulia ni Allah bg kesedaran kt wan azizah utk die sedar perbuatn die skong suami die yg mmg peliwat tu.

    ReplyDelete
  9. laaa lu olang manayk bikin susah maa..kasi chan sama itu anwar laa..buang saja ini kes..apa pasal mau buang lakyat punya luit..lu fikirlaa..anwar itu manayak baik punya olang..itu main belakang ikut dia punya suka laa..manayak olang dlmm dunia ada bikin itu kerja maaa..anwar itu manusia biasa saja..itu dia punya pasal laaa..
    hayyyaaa..

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3