bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

26 Aug 2010

Katanya Pas Lebih Islam Dari Umno, Tapi Lebih Islamnya Dekat Mana???

Kilang arak: Umno ludah ke langit, kata Khalid Samad
http://www.malaysiakini.com/news/141192
Ogos 26, 10 5:35pm

Timbalan pengerusi Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar bagai meludah ke langit, apabila mendakwa PAS takutkan DAP berhubung penutupan kilang arak di Selangor, lapor HarakahDaily.

Ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad berkata, Noh yang juga menteri pertanian tidak sedar bahawa perkara dibangkitkan tersebut seperti meludah ke muka sendiri.

"Saya nak tanyalah, kalau kilang Carlsberg itu tak tutup sebab PAS takutkan DAP, maka Umno waktu buka kilang tu diorang melutut pada siapa?" soalnya.



Komen Isac;

Parti Pas sebenarnya adalah serpihan parti Umno. Ramai di antara pengasas-pengasas dan ahli-ahli parti ini asalnya pun daripada Umno.

Jestru itu tidak hairanlah jika walaupun menamakan mereka sebagai parti Islam, dan beranggapan Umno "kurang Islam" tetapi dalam banyak perkara yang "mereka" masih merujuk kepada apa yang dilakukan Umno.

Salah satu contoh ialah perkara di atas. Walaupun bergelar parti Islam, Ir Khalid masih mahu merujuk kepada perilaku Umno!!!

Bahkan Pas pernah beberapa kali "mengkafirkan" Umno tetapi akhirnya mereka sendiri yang mempraktikan apa yang diamalkan oleh Umno itu. Klik sini.

Bila kecoh isu Khatib Zakaria mendoakan Lim Guan Eng pada khutbah Jumaat dan sebaliknya telah menggugurkan doa yang sepatutnya ditujukan buat DYMM SPB YD Agong dan TYT YD Pulau Pinang, selain daripada menafikannya, mereka sebaliknya menyalahkan Umno yang dikatakan pernah membuat majlis bacaan Yaasin dan solat hajat untuk memohon kemenangan Kamalanathan dalam PRK Hulu Selangor lalu. Klik sini.    

Malah mereka juga kelihatan bersengkokol dan membiarkan pemimpin-pemimpin kafir berucap dalam masjid dan surau. Bahkan ada di antara mereka adalah wanita muda yang cantik dan tidak menutup aurat. Klik sini.              

Jika setiap apa yang mereka buat mahu dirujuk kepada Umno, parti mana yang lebih Islam sebenarnya. Pas atau Umno???




No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3