bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

29 May 2010

Vell Paari, Begitu Mudah???Selepas Mencerca & Menuduh Yang Bukan-bukan, Cukup Dengan Sekadar Mohon Maaf?

Vell Paari mohon maaf kepada PM, TPM, Umno

2010/05/28

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/VellPaarimohonmaafkepadaPM_TPM_Umno/Article

KUALA LUMPUR: Ahli Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) MIC, S Vell Paari, hari ini memohon maaf kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, dan Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin, kerana menuduh Umno adalah punca kepada konflik dalaman parti komponen Barisan Nasional (BN) itu.

Vell Paari yang juga anak kepada Presiden MIC, Datuk Seri S Samy Vellu, berkata berdasarkan perkembangan semasa, adalah jelas bahawa Umno tidak terbabit dengan kewujudan Gerakan Anti Samy Vellu (GAS).

“Ramai pemimpin Umno sebelum ini dengan jelas menyatakan pendirian mereka bahawa parti (Umno) itu tidak menggalakkan atau bekerjasama dengan bekas Timbalan Ketua Pemuda MIC, V Mugilan, dalam apa cara sekali pun.

“Sehubungan itu, saya meminta maaf kepada Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan Umno berhubung kenyataan saya sebelum ini,” katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Beliau sebelum ini menuduh Umno menggunakan "pembunuh politik" untuk memecahbelahkan MIC dan mendakwa kewujudan GAS mendapat restu daripada pemimpin tertinggi Umno.

Vell Paari berkata, beliau juga sudah menjelaskan pendiriannya itu Perdana Menteri yang juga Presiden Umno hari ini dan amat berharap semua pihak akan bekerjasama seperti biasa dalam satu keluarga BN.



Komen Isac;

Apalah nasib kita  kaum peribumi dan golongan majoriti di Malaysia? Kita sahaja yang perlu beralah, memberi dan terpaksa "beransur" apabila ditolak oleh orang-orang seperti Vel Paari. Kalau dahulu Umno sentiasa sahaja "beransur" kerana "ditolak" oleh orang-orang berketurunan Cinia dan DAP menjadi "Rajanya" kini orang-orang India sudah mula besar kepala!!!

Penulis tiada masalah dengan apa bangsa selkalipun, tetapi jika mahu dilayan dengan hormat, jangan berlagak sombong maupun kurang ajar!!! DS Samy X pandai ajar anak??? Opps...maafkan saya...

Orang tua-tua kata, hanya orang yang berjiwa besar sahaja yang selalu memaafkan orang lain... Tetapi kalau kurang ajar, macam mana kita nak maafkan???Penulis mencadangkan Umno menolak Vell Paari dan Mohan!!! Boleh menerima maaf mereka dengan syarat Vell Paari dan Mohan tidak akan berada dalam saf pimpinan MIC sampai bila-bila!!!


2 comments:

  1. Dia mesti keluar MIC seiring bapanya besok. Selagi dia ada, macam2 akan berlaku dalam parti dengan konflik kepimpinannya dengan tuduh-menuduhnya dengan dinasti keluarga....

    ReplyDelete
  2. setuju dgn tuan, kemaafan disusuli dgn tindakan tatatertib juga. jika tidak, tiada tauladan dan pengajaran

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3