bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

25 May 2010

Gempar!!! Melayu-melayu DAP Yang Buta Sejarah, Dan Pemimpin-pemimpin Mereka Yang Sanggup Menjual Agama, Bangsa Dan Watan!!!


Hari ini semakin ramai orang Melayu yang buta sejarah, mereka lupa siapa DAP yang sebenarnya, dan apa yang mereka perjuangkan. Ada di kalangan Melayu ini yang sanggup menjadi kuda tunggangan politik kepada parti DAP.


Democratic Action Party (DAP) merupakan serpihan People Action Party (PAP) yang diasaskan oleh Lee Kuan Yew untuk menyaingi Perikatan dan lebih memperjuangkan kaum Cina. Apabila Singapura berpisah dari Malaysia pada 9 Ogos 1965, pendaftaran serpihan parti PAP yang ada di Malaysia telah dibatalkan pada 9 September 1965.


Devan Nair pada waktu itu adalah Ahli Parlimen Bangsar cuba menghidupkan semula PAP dengan nama Parti Tindakan Rakyat tetapi telah ditolak oleh pendaftar pertubuhan. Devan Nair kemudian telah menggunakan nama Parti Tindakan Demokratik atau dalam bahasa Inggerisnya "Democratic Action Party, (DAP)" dan ianya telah diluluskan pada 19 Mac 1966. Pada awalnya Devan Nair berikrar bahawa DAP tidak akan menjadi parti yang mengamalkan dasar perkauman dan mencantumkan kembali Singapura dan Malaysia. Namun hari ini tanpa Devan Nair, DAP telah dikuasai secara majoritinya oleh satu golongan kaum sahaja. Sehingga ke hari ini parti DAP dilihat sentiasa mempertikaikan hak keistimewaan orang Melayu/bumiputera walaupun ianya dijamin oleh Perlembagaan Negara dan begitu codong kepada Singapura. Jestru itu bolehlah kita simpulkan bahawa kini perjuangan DAP sudah jauh terssasar  daripada idea pengasasnya. DAP adalah serpihan daripada PAP di Singapura dan mereka sememangnya berkiblatkan Singapura. Jika tidak bagaimana pula sebaik sahaja "Pakatan Rakyaat" berjaya menubuhkan 5 buah kerajaan negeri sejurus selesai PRU 12 yang lalu, Lee Kwan Yew telah bersusah-payah mengadakan lawatan ke negeri-negeri tersebut. Orang Melayu mengingati sejarah, agar pisang tidak berbuah dua kali. Jestru itu apabila ada para blogger yang mendakwa Pakatan telah mendapat sumbangan dana daripada Singapura dalam menghadapi PRU 12 yang lalu, kenyataan tersebut tidak boleh dipandang sepi.
Bagaimana orang Melayu sendiri boleh besengkokol dengan parti yang mahu "menghapuskan" pimpinan bangsanya sendiri??? Mengapa kita nak terikut-ikut dengan sesetengah orang Melayu yang "gilakan kuasa"??? Demi kuasa, mereka (Melayu ini) sanggup berbuat apa sahaja termasuk "menghapuskan" dan mengkhianati hak istimewa bangsa Melayu/bumiputera yang merupakan bangsa peribumi negara ini. Bahkan ada pula yang sanggup bersahabat dan mendapatkan dana daripada organisasi Yahudi tetapi dalam masa yang sama menunding jari, kononnya Umno yang pro Yahudi.

Jika pemimpin sendiri yang selama ini memperjuangkan survival bangsanya dalam usaha menjulang agamanya (Islam) pun sanggup dikhianat, jangan sekali-kali mengaku bahawa mereka ini mahu memperjuangkan Islam...Bagi Tok-tok Guru dan Ulamak yang berada dalam saf mereka, harapan penulis janganlah anda semua begitu mudah diperkotak-katikkan oleh mereka yang berkepentingan ini yang boleh diibaratkan, bak "musang berbulu ayam".

Kepada semua orang-orang Melayu/bumiputera belajarlah daripada sejarah 13 Mei agar anda kenali siapa sahabat dan siapa musuh anda... Kita perlu elakkan agar sejarah hitam tersebut tidak berulang!!!

Nota: Sebahagian artikel dan gambar-gambar di atas dinukil daripada blog-blog sahabat..

2 comments:

  1. bumiyang dikelingkan25 May 2010 at 11:32

    wakakakakakakakaa ko dah jadi cam keling..masa ko sibuk2 kutuk DAP dan PAP..najib baik punya salam cina PAP..dah jadi keling dah ke??? wakakakakakkakakaa

    ReplyDelete
  2. bumiyang dikelingkan:
    bongok..aku ke. ko ke sape2 salam cina, xde kaitan ngan ape die cakap..die cakap pasal IDEOLOGY DAP(PAP)!! ke ko bongok sgt smpi IDEOLOGY pn x faham?? org2 PKR sume bongok2...jawapan depan mata..wat xnampak..bodoh,bahlul, bangang

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3