bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

31 May 2010

PKR Hanya Bergantung Kepada Faktor Anwar, Kalau Anwar Memang Seorang "Peliwat" Macam Mana?

Faktor Anwar saja tidak cukup....
http://www.malaysiakini.com/news/133104
Salhan K Ahmad
Mei 30, 10
11:11am

'Faktor Anwar Ibrahim' sahaja tidak cukup dalam menarik sokongan daripada golongan muda, kata seorang perwakilan di Kongres Nasional PKR di Kota Bharu hari ini.

Farah Afzan Faridi yang membahaskan usul bertemakan Kepemimpinan Muda berkata golongan pengundi baru ini tidak mengetahui mengenai pemecatan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1998.

"(Perlu kaji) Pengundi saluran 4, 5 dan 6 ini adakah mereka mengalami peristiwa 98 (pemecatan Anwar daripada jawatan timbalan perdana menteri)?"

"Kita tidak boleh anggap kekuatan kita adalah Wan Azizah dan Anwar Ibrahim sahaja," katanya

Farah Afzan juga menjelaskan, parti itu perlu mengetengahkan idea baru supaya dapat terus menjana "sumber kekuatan parti" itu.

"Kita perlu cipta idea baru untuk uruskan mereka kerana kecenderungan mereka berbeza.

"Mereka lebih terkini dengan AF (Akademi Fantasia), Mentor, tapi tidak terkini dengan politik Malaysia," katanya lagi.

Tambahnya, "konspirasi kedua" tuduhan liwat yang dihadapi ketua umum PKR itu juga digunakan oleh BN bagi mengeksploitasi keadaan tersebut.

Beliau seterusnya menuntut supaya parti itu segera menubuhkan program Universiti Politik Muda di negeri-negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat bagi membentuk pelapis kepemimpinan.

"Kalau BN boleh buat program BTN, kenapa kerajaan Selangor tidak boleh buat program untuk dedahkan proses demokrasi?" soalnya.

Pandangan ini disambut oleh seorang wakil AMK yang menyuarakan kebimbangan dengan tanggapan orang muda sebagai 'simpanan tetap' Pakatan.

Dalam ucapannya selepas itu, Amir Sari berkata perubahan patut dijalankan bagi mengelakkan undi golongan muda "tidak dicuri oleh Umno."

Tambahnya, pembaharuan perlu dicerminkan melalui perwakilan golongan muda dalam parti.



Komen Isac;

Bagaimana jika DSAI didapati bersalah dalam kes liwatnya dengan Saiful? Adakah PKR akan terus berkubur? Bagaimana pula dengan Pakatan Rakyaat? Adakah PKR masih akan terus mempertahankan DSAI? Bukti kesan "air mani" DSAI yang dijumpai dalam dubur Saiful, bukan sesuatu yang mudah untuk ditolak! Jika bukti DNA, mungkin boleh lagi ditepis sebagai perbuatan konspirasi kerana DNA amat mudah didapati. DNA boleh diambil daripada daki, peluh, air liur, rambut, cecair kemaluan dan darah seseorang.

Walaubagaimanapun "air mani" bukan mudah untuk diambil daripada seseorang kerana ia bukan seperti hingus yang dibuang merata-rata, rambut yang boleh gugur di mana-mana sahaja, darah yang boleh didermakan dan juga daki yang boleh diperolehi dari kolar-kolar baju.

Pemimpin-pemimpin, ahli-ahli maupun penyokong-penyokong tegar PKR seharusnya berfikir dengan lebih  mendalam bagai mana air mani tersebut boleh berada di dalam dubur Saiful, adakah ia juga suatu konspirasi?

Penulis tidak sabar untuk mengikuti perbicaraan kes liwat DSAI untuk mendengar komen dan soal-balas terhadap tuan doktor yang menjalankan pemeriksaan ke atas Saiful.

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3