bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

5 May 2010

Sambutan "Hari Tanpa Polis".

Komen Isac:

Dalam keadaan politik negara yang asyik hendak bercakaran....Institusi-institusi penguatkuasaan yang dilihat "hampir' dengan kerajaan selalu menjadi mangsa pihak pakatan pembangkang.

Institusi Polis, Tentera, SPRM, Pendakwaraya, Kehakiman dan lain-lain lagi saban hari asyik diserang oleh pembangkang tanpa belas ikhsan.

Adakah kerana memang benar-benar mahu berlaku adil dan membela "rakyaat" ataupun dek kerana dendam kesumat terhadap pasukan polis yang selama ini dilihat sebagai "alat kerajaan BN" menguatkuasakan akta "ISA" di mana pihak Pakatan Pembangkang selalu menjadi sasaran, institusi polis telah menjadi ajensi penguatkuasaan yang paling teruk "diserang".

Penulis mencadangkan agar diwujudkan satu hari "tanpa polis", agar khalayak akan dapat menghargai betapa pentingnya "kehadiran" pihak polis untuk membolehkan kita menjalani  kehidupan yang lebih selesa dan selamat.

Dalam bahasa kasarnya, "supaya tahu samada langit tu tinggi atau rendah" tanpa kehadiran pihak polis.

2 comments:

  1. Sokong terhadap saranan saudara. Mentaliti masyarakat terhadap Polis harus diubah. Ataupun suruh mereka ambil alih tugas polis dalam satu hari. Biar mereka merasai apa anggota polis rasakan. Cakap memang mudah, tetapi hendak melaksanakannya amat payah.

    ReplyDelete
  2. Sokong cadangan ini....cadangan saya ialah tahun tanpa polis ataupaun tahun bebas dari Polis. Bukan parti pembangkang sahaja yang tak mahu Polis ...hampir 90% warganegara malaysia tidak mahu Polis...kerana Polis memyusahkan kehidupan harian rakyat...rakyat malaysia hendakkan kebebasan mutlak.....sebenarnya rakyat malaysia boleh hidup aman dan damai tanpa Polis....kerana adanya Polis adanya jenayah...ada huru-hara...ada demo...ada tunjuk perasaan...ada rasuah...ada salahguna kuasa...ada mahkamah...ada sprm...ada undang-undang dan ada peraturan.......bukankah senang kalau tak ada Polis...tiada peragut...tidak berlaku kemalangan maut di jalan raya....bestkan....kita boleh buat apa yang kita suka..tapi kitakan Suhakam supaya hak kebebasan terjamin wujud dengan 100% sempurna...dengan itu kerajan dapat mengurang wang rakyat kerana tidak adanya Polis....

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3