bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

1 May 2010

Siling Dun Pulau Pinang Pula Runtuh - Allah X Izinkan Kerajaan LGE Bersidang???



Persidangan Dewan Pulau Pinang yang dijadualkan perasmiannya pada Isnin ini,  3hb Mei 2010 oleh Tuan Yang Terutama Yang Dipertua Negeri PP bakal ditangguhkan lagi.

Sebelum ini persidangan yang sepatutnya diadakan pada 19hb April  tetapi ditangguhkan kerana TYT Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang jatuh sakit sehingga perlu menjalani rawatan di hospital. TYT hanya keluar dari hospital pada 29/4/10 yang lalu.

Dah dua kali tertangguh, adakah Allah tidak merestuinya ataupun oleh kerana ankara perbuatan manusia? Ataupun kerana Allah tak mengizinkan berlaku kecerderaan kepad wakil-wakil rakyaat kita ni.... Kalau tengah bersidang, siling tu runtuh, tak ke nanti ada yang mungkin tercedera?

Apapun satu Suruhanjaya Diraja perlu ditubuhkan untuk menyiasat samada ada berlakunya "penyelewengan" ataupun berunsur rasuah oleh mana-mana pihak yang terlibat di dalam kerja-kerja pemasangan siling baru Dewan DUN berkenaan.

Benarlah seperti cakap orang tua-tua, orang yang cakap banyak ini umpama tin kosong. "Paku dulang paku serepih mengata orang dia yang lebih". Itulah yang kita lihat ada pada Pakatan Pembangkang kita ni...Anak dan Bapak sama sahaja.

Klik sini untuk ke blog "Unspinners".

4 comments:

  1. kalau tgh bersidang siling tu tiba2 jatuh ada lagi ler PRK..... Puak PAS pun dapat gak cari makan buat gerai kat tepi jalan jual baju, jual keropok, jual tasbih, jual minyak....

    ReplyDelete
  2. Suruh saja Lim GorEng tu buat persidangan di bawah pokok berhampiran Dewan Undangan Negeri Isnin ini.... selama ini pun komunis tu menyokong Nijar keparat mengadakan 'sidang' bawah pokok di Ipoh. Jadi, apa masalahnya????

    Shalom AnWAR Shalom dari PÅSrael FOR ALL

    ReplyDelete
  3. Ya Apai,

    Nak jual batu nesan pun boleh...Buat PRK lagi...Boleh mintak macam2....

    Bahaya jadi YB zaman ni, rakyaat doakan supaya YB cepat mati, kerana bila ada RPK boleh mintak peruntukan dari BN maupun Pakatan...

    ReplyDelete
  4. Bawah pokok pun kena wartakan sulu Shonzo, sidang DUN bukan main2....

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3