bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

8 Jun 2010

Wajah Bakal PM & TPM Malaysia 2012 ??? Tuah Manusia Siapa Tahu???

Foto 1: Bapak Dengan Sianak Memang Bergaya, NamapunPartipun Parti Dua Beranak...


Foto 2: Bapaknyapun Kuat Tidur, Apa Beza Dia Dengan Pak Lah...Dengar Cerita  Ananya LGE Pun Dah Dapat "Mama" Baru...



Foto 3: Bekas Banduan Yang Kini Menjadi KM Pulau Piang...



Komen Isac;

Benarlah seperti kata pepatah, tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu??? Bapanya pernah digelar "dinosaur politik" kerana kalah dalam PRU 11 di kubu kuat sendiri. Mana tahu di sebabkan "kebodohan" orang Melayu/Bumiputera berpolitik, PRU 13 beliau bakal menjadi Perdana Menteri kita. Dahulu PR menghina dan mengkritik Pak Lah, sebagai kuat tidur, apa kurangnya dengan Lim Kit Siang???

Anaknya pula, bekas banduan, kini Ketua Menteri Pulau Pinang mungkin akan jadi Timbalan Perdana Menteri atau sekurang-kurangnya menjadi Menteri Kewangan dan merangkap Menteri Dalam Negeri sekaligus.

Soalannya adakah kaum peribumi dan mejoriti negara ini telah bersedia untuk mempunyai PM dan TPM dari kaum Cina?? Lebih dahsyat dari itu mereka ini berasal daripada suatu parti yang begitu anti dengan hak keistimewaan orang Melayu/bumiputera!!!

6 comments:

  1. setuju dengan artikel tuan..segalanya mungkin dalam politik...agaknya bila dah jadi macamni baru melayu nak sedar dari mimpi2 indah..

    ReplyDelete
  2. Melayu terlalu leka dengan subsidi,kemungkinan apa yang dikomen saudara itu akan terjadi.lakunan mereka ini kemungkinan termakan oleh pengikut-pengikut komponen PR. harap jangan menyesal apabila nasi sudah menjadi bubur.berwaspadalah dari sekarang.

    ReplyDelete
  3. Salam kekanda Bumiyang

    Elok kiranya kekanda dan blogger BPN menyenaraikan senarai PM, TPM, Menteri, Timbalan Menteri serta SU Parlimen kabinet bayangan yang bakal ditubuhkan oleh Fuckatan Rakyat tahun 2013 beserta dengan gambar MP atau juak mereka sepertimana yg didedahkan untuk menjayakan rancangan 16 Sept 2008. Ini perlu dilakukan agar Bangsa Melayu - Islam dan rakyat yg anti Fuckatan sedar niat jahat puak harbi yang ingin menghancurkan Melayu, Muslim dan Malaysia

    ReplyDelete
  4. NAUZUBILLAH -HIMINZALIK....diminta jauhkan dari bala yang akan menimpa umat Melayu , sekiranya DUA DUA beranak ni (LKS+LGE) jadi PM dan TPM of Malaysia.Mungkin akan jadi huru hara, negara akan jadi republik, tiada sultan, DEB akan hapus, hak sama rata macam Singapor.Melayu duduk di flat flat hodoh....orang kita akan jadi peminta sedekah dan merempat dinegeri sendiri. Ingatlah wahai bangsaku,demi generasi kita masa depan....ayoh kita bersatu....ALLAH HU AKBHAR.

    ReplyDelete
  5. dah terang lagi bersuluh....manusai yang buta hati sanggup serah negara demi kepentingan sendiri...peduli ape dengan hak..dua beranak ni patut ungat asal usul depa...dasar pendatang...sbb kontrak soaial la korg dapat idup du bumi bertuah ni...anak n bapak same je..dua2 xley pakai...yang org kita pi sokong depa ni masalah jugak...butakayu...dah nampak agenda utama dorg, tetap gak nak sokong,,,menjawable korang "di sane" nanti ye yop.....

    ReplyDelete
  6. melayu punya ego yang sangat besar, sanggup mengamok, sanggup macam2, mana melayu mau menjilat ludah sendiri.? Aku lepak kedai makan pagi2, tak serik2, tak sedar2 org tua2 situ. wal hal, hanya dreba saja, cakap macam mengaji uni berpuloh tahun yg sebenarnya, hanya jadi burung kakak tua... aku ingat elok sapa2 ambil lagu burung kakak tua yg anita serawak nyanyi tu, buat lyric baru... agaknya baru nak sedar kot? yg anwar mcm nujum pak belalang pun dia orng masih tak sedar2, tuanku nampak? tak nampak kalu anak luar nikah.. rakyat bijak sekarang saPA tak caya anwar ibrahim.. kurang bijak lerrrr... baghal semuanya

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3