bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

30 Jul 2010

Untuk Renungan Kita Bersama ...Berbaloikah Menggadai Kalimah Allah & Menyamakan Perjuangan Rasulullah Dengan Perjuangan DSAI Demi Kuasa Politik???



KOTA BHARU, 28 Julai: Nik Aziz Nik Mat menyifatkan Anwar Ibrahim seorang yang tegas mempertahankan prinsip perjuangan.

Katanya, ketegasan itu sama seperti pernah ditunjukkan Nabi Muhammad saw semasa berhadapan dengan pelbagai fitnah pembesar Quraisy.

“Kerana ketegasan mempertahankan kebenaran perjuanganlah maka Nabi saw sanggup meninggalkan Kota Mekah menuju ke Madinah. Baginda tidak pernah bertolak ansur dengan pelbagai tawaran pembesar Quraisy.

“Anwar seorang yang mendokong prinsip ketegasan di atas kebenaran yang diperjuangkan selama ini,” katanya dalam satu kenyataan di sini.


Komen Isac;

Adakah kita benar-benar faham dan mempraktikkan Islam? Tidakkah "menyamakan" perjuangan Anwar dengan perjuangan Rasulullah s.a.w. adalah sesuatu yang keterlaluan? Mengapa tidak tunggu kes liwat beliau selesai dibicarakan?

Adakah kuasa politik dan undi itu terlalu besar bagi Pas sehingga sanggup "menggadaikan" kalimah Allah s.w.t dan sanggup "menyamakan" perjuangan Rasulullah s.a.w. dengan perjuangan DSAI? Adakah TG Nik Aziz benar-benar yakin atau mempunyai bukti bahawa DSAI tidak pernah terlibat dengan mana-mana lelaki dan perempuan-perempuan yang dikaitkan dengan beliau?

Jika DSAI benar-benar tidak bersalah hadapilah perbicaraannya di mahkamah dan bersihkanlah imejnya dahulu. Buktikan bahawa beliau benar-benar tidak bersalah. Mengapa perlu menangguhkan perbicaraaan sehingga lebih 2 tahun? Mengapa perlu "menyerang" peribadi Saiful dan Timbalan Pendakwaraya? Hadapilah tuduhan dan bukti-bukti yang dikemukakan oleh pihak pendakwaraya dengan dada yang lapang, biarkan mahkamah dan rakyaat menjadi saksi...

Kena ingat bahawa kini manusia telah semakin bijak dalam serba-serbi, ada yang begitu pandai berlakon sehingga yang benarpun kita akan mengakuinya sebagai salah dan yang salah kita akui benar. Anda ada menonton filem "Angel & Demon"? Ataupun adakah anda pernah membaca betapa liciknya perancangan Yahudi "mencipta" seorang lelaki untuk dijadikan sebagai "Imam Mahadi", bakal dipertuntunkan di Masjidil Haram dengan menjadikan lautan jutaan manusia di musim haji tiba-tiba terbelah dua untuk memberikan laluan kepada "Imam Mahadi" jadian ini....Untuk menampilkan seolah-oleh lelaki ini mempunyai "karamah"... Begitulah hebatnya perancangan "mereka" jestru itu jangan kita mudah  tertipu dan terleka.

Mudah-mudah kita semua dilindungi daripada murka Allah s.w.t. amin...

5 comments:

  1. Salam tuan ISAC..

    Puas hamba baca, tang mana yg TG Nik Aziz kata DSAi sama mcm rasul.

    Dia cuma kata DSAI tegas, rasul pun sorang tegas

    ReplyDelete
  2. kita misti istiqomah dalam menegakkan kebenaran. Betul kata TGNA

    ReplyDelete
  3. 1. Aku rasa sebaiknya sebelum membuat komen, dengar dulu video di atas. Fahaminya.

    2. Sebagai orang MELAYU, apabila kita membuat perbandingan seperti yang TGNA nyatakan di atas adalah untuk mencari persamaan atau berlawanan.

    Kalau struktur bahasa pun tak faham perlulah kita belajar semula supaya nanti jangan orang kata "Ayuh maju ke hadapan" ramai pula yang golek-golek tengah jalan.

    Aku yang bingai

    Layakkah Mahasiswa Mengundi di Tendang Terajang

    ReplyDelete
  4. KALAU MEMBERIKAN NASIHAT AN PETUJUK PADA PUAK JUAK YG DAH MENUTUP RAPAT HATI MEREKA MAKANYA MEREKA AKAN SEDAYA UPAYA PULA MENCARI JALAN MENGHALALKAN CARA MEREKA.

    ReplyDelete
  5. AbgTuah yang tak bertuah mana...

    Hati siapakah yang tertutup.. renungkan balik sedalamnya berpandukan quran dan sunnah, pasti ketemu..

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3