bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

16 Jul 2010

Jika Rezab Tunai Felda Kurang, Bagaimanapula Dengan Rezab Tunai Kerajaan Negeri Selangor???

Rezab Felda: ANAK buat laporan kepada SPRM pula
http://www.malaysiakini.com/news/137383

Abdul Rahim Sabri
Jul 15, 10
2:02pm

Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) hari ini membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan kemerosotan rezab tunai Felda.

Laporan tersebut dibuat oleh pengerusi ANAK, Mazlan Aliman. Hadir sama ialah kira-kira 10 ali jawatankuasa ANAK dan wakil peneroka Felda dari negeri Pahang, Johor, Negeri Sembilan dan Kedah.

Beliau dan rombongannya tiba di ibupejabat SPRM pada jam 11 pagi dan masuk kira-kira 15 minit selepas itu.



Komen Isac;

Ketelusan sememangnya bagus. Tetapi dalam berniaga, selalunya pengusaha akan mengurangkan rezab tunai mereka kerana pulangannya adalah jauh lebih rendah berbanding jika ia dilaborkan semula ke dalam perniagaan yang diceburi. Itu lebih menguntungkan, seperti Felda contohnya, nilai tanah akan sentiasa meningkat di samping pulangan dari hasil ladang mungkin boleh mencecah sehingga 20-30%....

Jestru itu di mana logiknya Felda mesti menyimpan sejumlah tunai yang banyak?

Apa kata jika ada di antara rakyaat Selangor yang membuat aduan kepada SPRM terhadap kerajaan negeri Selangor kerana rezab tunai mereka dirasakan telah merosot dengan teruk sekali sejak di bawah pemerintahaan PKR? Alasannya, jika ini tidak berlaku sudah tentulah kerajaan negeri tidak akan cuba untuk "mengambil" wang zakat PKZ negeri untuk kegunan mereka.

Sasaran RM 500 Juta hasil jualan pasir juga diberitakan jauh daripada menepati sasaran...

1 comment:

  1. Salam,

    Satu lagi ngo fuckatan yang cuba menyerang GLC. Suhakam, malaysiakini sedang menyerang raja-raja melayu...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3