bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

21 Jul 2010

Kuasa Melayu Tetap Kukuh Tanpa Umno - Mahfuz

http://www.sinarharian.com.my/com/content/story7974021.aspKUALA LUMPUR – Orang Melayu tidak perlu risau dan bimbang kepada kuasa orang Melayu kerana ia akan tetap kekal menerusi kepimpinan Pas dalam Pakatan Rakyat.

Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar berkata kuasa Melayu akan lebih mulia dan dihormati tanpa Barisan Nasional.

Katanya, beliau menghargai kenyataan terbuka Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria bahawa kuasa orang Melayu di bawah pimpinan UMNO akan hilang.

"Orang Melayu tidak perlu risau dan bimbang kepada kuasa orang Melayu akan tetap kekal malah akan lebih mulia dan dihormati tanpa Barisan Nasional,” katanya dalam sidang media di ibu pejabat Pas di sini semalam.


Komen Isac;

Apalah agaknya alasan Mahfuz apabila mengatakan "kuasa Melayu" takkan hilang sekiranya Umno berkubur dalam PRU 13 nanti???

Adakah kuasa seperti mana Dato' Seri Ir. Nizar menerajui negeri Perak boleh dijadikan contoh yang baik? Seorang Menteri Besar Melayu yang di lihat cuma menjadi "boneka" kepada DAP?

Ataupun adakah pemerintahan TG Nik Aziz di Kelantan yang hanya mampu membina 3 buah masjid dalam tempoh 20 tahun pemerintahannya boleh dijadikan ikutan?

Bagaimanapula dengan pemerintahan Tan Sri Khalid yang banyak menghasilkan "lubang-lubang" di Selangor?

Akhir sekali, bolehkah pemerintahan Dato' Seri Azizan Razak diikuti?

Bagaimana pula jika selepas PRU 13, parti DAP yang memperolehi majoriti? Masih kekalkah kuasa ditangan Melayu???

Bersediakah kita untuk mempunyai seorang PM Melayu "boneka"  yang bakal mengikut segala telunjuk parti DAP pada tahun 2012 nanti???

Jika jawapannya ya, silakanlah...

10 comments:

  1. Bro, alfadil Mahfuz Omar ni SRP jer bro, persetankan saja kata2nya

    ReplyDelete
  2. Betapa bodohnya ahli politik yg bernama Mahfuz ni, orang semua nampak apa yg sedang Lim Guang Eng lakukan di Penang, kuasa Melayu bukan lagi "utuh" malah "di butuhkan" sahaja oleh Lim Guan Eng.

    Apa jenis Parti PAS ni, cakap Pakatan Rakyat nak berjuang untuk rakyat, tapi dok halau rakyat keluar dari Kampung Pala dan akan datang Kg Asam tu apekebenda?! Tak layak guna nama Pakatan Rakyat lah Pembelot Rakyat adalah.

    Sebelom keluar lagi perkataan-perkataan bodoh dari mulut longkang si Mahfuz ni, mari kita pressure dia untuk pegi halang rampasan tanah di Kg Asam Penang, kita cabar Pakatan Rakyat supaya berikan geran 999 tahun kat penduduk Kg Asam sama macm Nizar nak beri kat penduduk cina kg baru di Perak dulu. Takkan tak boleh kot?

    Mahfuz, kami cabar PAS perjuangkan nasib penduduk kg asam dulu, baru layak bercakap lain-lain hal, hari raya pun dah dekat, kalau dah dirampas tanah depa, kat mana depa nak raya, nak solat? Ada akal ka ha Pakatan Rakyat?

    Hentikan rampasan tanah di Penang dulu, baru kami hormati hangpa , kalau tak memang hangpa paria.

    ReplyDelete
  3. Inilah manusia yang mengaku bangsa melayu yang bercakap tak menggunakan kepala yang besar berisi otak dan akal tapi menggunakan kepala b***h yang tak berakal bila bercakap....

    ReplyDelete
  4. pedajal melayu mcm ni,nak berkuasa terpaksa betempek dgn kafir laknat,konon,bila menang ingat dapig nak pandang.Dlm BN umno dominan.

    ReplyDelete
  5. Siapa yang mahfuz? ohhhh mr bean tadika pasti. Patut lah

    ReplyDelete
  6. mahfuz ni gila berangan nak jadi PM tu...

    ReplyDelete
  7. Mahfuz HARAMJADAH,

    Apa? ingat hang bijak sangat ke, kalau setakat SRP saja tak payah cakaplah .......aku orang kampong hang, tahu semua hai hang dan keturunan hang dari alif sampai ya...

    ReplyDelete
  8. Kena hormati pandangan, gula gula dan cita cita Mahfuz tersebut tetapi bukankah kuasa Melayu dan Islam lebih terjamin jika PAS boleh berbaik baik sangka dengan UMNO kalaupun tidak mahu bekerjsama pada masa sekarang.

    Kita harus bersyukur sebenarnya PAS juga sedang runsing dan bimbang memikirkan kekuasaan Melayu tanpa UMNO dan untuk itu Mahfuz terpaksa memberi 'penyedap telinga' bagi pihak DAP.

    ReplyDelete
  9. mereka sekarang dah mula cakap macam PKR.. dah tak takut nak buat janji kat rakyat. Bila melayu hilang suara dalam parlimen nanti, mereka akan tetap salahkan BN.

    ReplyDelete
  10. salah seorang melayu bodoh....tak tahu asal usul dia dari mana....

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3