bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

18 Jul 2010

Institut Kemahiran Yayasan Selangor (IKYS) Ditutup - Bukti Kerajaan Selangor Anti Melayu???

500 berkumpul bantah penutupan IKYS
2010/07/18

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/500berkumpulbantahpenutupanIKYS/Article

SABAK BERNAM: Lebih 500 orang berhimpun secara aman di hadapan Institut Kemahiran Yayasan Selangor (IKYS) di sini, sebentar tadi bagi membantah penutupan institut itu sehingga nasib 250 pelajarnya tidak diketahui.

Kerajaan Selangor kelmarin menutup IKYS di Sungai Besar yang kebanyakan pelajar berasal daripada keluarga berpendapatan rendah dari seluruh negeri itu.

Penutupan IKYS yang mula beroperasi pada Januari 2000, dipercayai berpunca daripada dakwaan kerajaan pakatan pembangkang bahawa ia tidak memberikan keuntungan kepada Yayasan Selangor dan kerajaan negeri.



Komen Isac;

Kalau dahulu apa sahaja yang dibuat olehUmno aka n ditentang dan dituduh sebagai "menggadai" hak Melayu/Bumiputera, kini rakyaat boleh menilainya sendiri.... Siapakah yang sebenarnya "membantu" Melayu/Bumiputera dan siapa pula yang sebenarnya "memusuhi" mereka... Adakah membantu Melayu/Bumiputera bermaksud membelakangkan Islam???

Ataupun adakah ini sebenarnya menunjukkan tanda-tanda awal bahawa Kerajaan Negeri Selangor sedang menuju "kebangkrapan"? Ye lah hasil jualan pasir RM 500 Juta yang diharapkanpun tak tahu telah "masuk" ke kantong siapa, yang jelas bukan ke katung kerajaan negeri...

Jetru itu demi untuk mempertahankan perbendaharaan negeri daripada "bankrap" dek pemerintahan bekas CEO PNB makan kepentingan orang Melayu/Bumiputera terpaksa digadaikan... Apa pula yang bakal tergadai selepas ini?

Soalan bodoh penulis , mungkinkan PNB akan lebih berjaya sekiranya "CEO" itu tidak menerajuinya sedikit masa dahulu?

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3