bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

26 Jul 2010

Syabas !!! Malaysia Mengalahkan Korea Selatan 1: 0 - Secara Teorinya Kita Sudah Layak Ke Piala Dunia 2014???


PEMAIN Malaysia meraikan jaringan Safiq Rahim yang membolehkan pasukan bawah 23 tahun negara mengatasi pasukan Olimpik Korea Selatan 1-0 dalam perlawanan persahabatan antarabangsa di Stadium Nasional, Bukit Jalil, petang tadi. - Foto Osman Adnan. Jul 25, 2010 8:57 pm.


Komen Isac;

Permulaan yang baik, tetapi banyak lagi yang perlu dilakukan, diusahakan dan diperbaiki. Kita perlu meramaikan lagi pemain-pemain yang berkaliber untuk diketengahkan diperingkat antarabangsa.

Masih ingat angkatan pemain negara di zaman Dollah Salleh? Dalam satu perlawanan kelayakan Piala Dunia di Malaysia melawan Korea Selatan kita telah menang 1:0, hasil tandukkan Dolah Salleh. Pujian melangit diberikan.

Dalam perlawanan kedua di Korea Selatan pula, Korea telah menukarkan semua pemain  skuad yang kecundang dalam perlawanan di Malaysia dengan pemain-pemain lain, hasilnya mereka menang. Rentetan dari itu kita gagal lagi ke Piala Dunia.

Soalan penulis, mampukah kita untuk melakukan perkara yang sama? Untuk menukar keseluruhan skuad tetapi masih berupaya untuk menang? Mungkin jika beberapa pemain utama sahaja yang cedera kita sudah mempunyai kesulitan untuk mencari pengganti yang setara daro segi pengalaman dan kalibernya...

1 comment:

  1. alahai nak buat cam mana JAGUH KAMPONG KATAKAN BILA HUJAN SELALUNYA MENANG TAPI BILA PADANG KERING DAN BILA DI NEGERI ORANG BUKAN NEGERI 9 HAMPAS!

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3