bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

26 Feb 2010

Yee Sang Fadilatnya Lebih Besar Dari Maulidur Rasul???


Komen Isac;
Jika sambutan Maulidur Rasul adalah satu "bidaah" yang disambut bertujuan untuk mendidik umat Islam menanam perasaan kasih dan cinta kepada Junjungan Besar Nabi Muhammad s.a.w. dipandang sinis oleh sesetengah golongan Ulamak dengan alasan "tiada fadilat" meraikannya tetapi sebaliknya begitu "megah" untuk bersama-sama meraikan "Chinese Yee Sang", apalah lagi yang dapat kita katakan. Jika jati diri DS Dr. Zambry dipersoalkan kerana menjadi "MB Melayu" yang pertama menganjurkan rumah terbuka sambutan Tahun Baru Cina Peringkat Negeri Perak? Bagaimakah pula dengan Ulamak-ulamak ini? Masihkah ada yang melihat mereka sebagai "maksum" ?
Selamat menyambut Maulidur Rasul!!!

3 comments:

  1. Biase le bro, undi dan sokongan tu lebh penting dari segalenye. kang kalo tak disokong nanti undi pun lari.

    ReplyDelete
  2. Isac..Silap haribulan, minyak masak yang mengandungi bahan dari khinzir pun boleh difatwakan sebagai halal. Mana tahu, dalam keadaan sekarang. Orang yang paling zalim terhadap ugamanya ialah orang yang mempergunakan ugama dengan bertopengkan ilmu agamanya.

    ReplyDelete
  3. inilah satu malaysia...
    smbut org len pnye....kte pnye d'tnggalkn

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3