bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

11 Feb 2010

Mengapa Utusan Tak Saman DSAI & Karpal?

Foto: Ini siapa tertuduh siapa yang peguam ni?

''Hari ini, terbukti bahawa apa yang dilaporkan adalah betul berdasarkan nota prosiding. Oleh itu, kamu (barisan peguam dan Anwar) perlu memohon maaf kepada Utusan Malaysia,'' tegas Peguamcara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden


Menurutnya lagi, para hakim telah dilatih agar membataskan diri mereka kepada keterangan yang ada di mahkamah dan bukannya kepada laporan akhbar.


''Mahkamah yang adil dan tidak berat sebelah akan membuat keputusan berdasarkan bukti. Adalah terlalu awal untuk menyatakan Yang Arif bersikap berat sebelah,'' katanya.


Ujar beliau lagi, mahkamah tidak sepatutnya mengetepikan isu sebenar yang ada di hadapannya dan dalam kes ini, apa jua dilaporkan oleh akhbar adalah sesuatu yang berasal dari luar.


Maka, katanya, adalah terlalu awal untuk menyatakan Hakim Mohamad Zabidin berat sebelah kerana faktor keadilan dan tidak berat sebelah sesebuah mahkamah akan ditentukan berdasarkan kepada bukti di mahkamah.


Mohd. Yusof turut menekankan bahawa seseorang hakim tidak perlu menarik diri melainkan jika ada perkara atau sebab semasa perbicaraan bahawa hakim itu bertindak berat sebelah.




Komen Isac;



Utusan perlu membersihkan imejnya dengan menuntut agar DSAI & Karpal memohon maaf atau bersedia untuk disaman.

3 comments:

  1. itu semua taktik Anwar nak mengelak perbicaraan. Kenapa dia nak mengelak?

    ReplyDelete
  2. Saman biar berjuta. Baru berbaloi-baloi. Kasi ajar itu mangkuk ayun.

    Saman.. Saman.. Saman......

    Utusan... Ada berani...???????

    ReplyDelete
  3. Apakah ini satu muslihat jahat CIFUT BABI untk membuang hakim dan memileh hakim yg pro Parti Bermata Dajjal? Kenapa perundangan di negara terlalu lemah hinggakan pokemon2 dan dajjal2 ini bole meperkotak katikan? Utusan harus mengambil tindakan undang2 dan tuntutan gantirugi sebagai pelajran kepada harami2 ini.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3