bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

25 Feb 2010

Raja Petra - Sebenarnya Tak Kisah Langsung Pasal Anaknya???



http://www.agendadaily.com/cmspreview/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_35d05050-7f000010-175b7f90-80c72b20
Telan pisau cukur:Ini kisah sebenarnya…

Heboh konon,Raja Azman anak pengendali laman web Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin telan bilah pisau cukur di penjara Sungai Buloh pada 8 Februari lalu kerana didera dan sebagainya. Malah bapanya sendiri yang lari ke luar negara untuk elak kes mahkamah sendiri mencanangkannya menerusi laman webnya. Ini diikuti oleh berbagai pihak yang cuba mencetuskan keraguan tentang kejadian itu.

Sebaliknya pihak Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) yang turun padang menyiasat sendiri dakwan itu mendapati ia tidak berasas sama sekali. Pesuruhjayanya, Datuk N. Siva Subramaniam, memberitahu wartawan selepas menemui Raja Azman,33 di Penjara Sungai Buloh hari ini, anak Raja Petra itu mengaku bertindak demikian sebagai tanda protes apabila diasingkan sel oleh warden.

“Dia berbuat demikian hanya semata-mata tidak berpuas hati dan tiada kena mengena dengan tekanan mental mahu pun fizikal,” katanya. Siva bersama tiga yang lain dari Suhakam berada selama dua jam setengah di penjara itu untuk menyiasat hal berkenaan. Katanya tiada sebarang bukti penderaan ditemui.

Raja Azman ditahan di situ selepas mengaku bersalah di mahkamah atas tuduhan mencuri pada 19 Mei lalu.Dia didakwa melakukan perbuatan itu pada 24 April.-25/2/2010
Komen Isac;
Anak yang baru berumur 14 tahun sudah dihalau dari rumah dan tergamak untuk dibiarkan hidup sendirian di jalanan, jangan baru sekarang mengaku "sayangkan anak" semata-mata mahu menunding jari kepada kerajaan. Bolehkah orang sebegini dipercayai? Apalagi banyak dokomen-dokumen yang didedahkannya kini terbukti adalah dokumen palsu? Jika beliau telah melarikan diri dan gagal untuk dikesan, mengapa "sekutu terdekatnya" tidak ditangkap?

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3