bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

28 Feb 2010

Kes Liwat DSAI - Kalau X Salah Mengapa Nak Takut???



Komen Isac;

Kalau X salah mengapa nak takut? Kata nak jadi pejuang Islam? Pejuang Islam tulen tak kan takut pulak??? Bukankah bagi seorang pejuang Islam segalanya dilakukan hanyalah bersandarkan untuk mendapat redha Allah, "Lillah hi Taala". Semata-mata kerana Allah s.w.t. Sayangnya ada di antara kita sanggup "mensyirikkan" kalimah Allah....Kepada DSAI, jika tak bersalah, janganlah berdalih lagi, hadapi sahajalah mahkamah. Paling tidakpun rakyaat berhak untuk melihat dan menilai sendiri segala bukti-bukti dan saksi-saksi yang bakal dikemukakan oleh pihak pendakwa.

Dalam sejarah Islam selalunya "pejuang tulen" akan ditimpa bermacam-macam malapetaka, cuma kita di Malaysia ini kita beruntung kerana dapat mengecapi segala nikmat dunia dan dalam masa yang sama juga dapat mengejar akhirat tiada siapa yang menghalangnya.

Adakah terdapat Ulamak di Malaysia yang dipenjara, diseksa dan dibunuh kerana hendak menyebarkan Islam? Kerana hendah meninggikan syiar Islam? Ulamak di Malaysia naik Mercedes duduk belakang siap dengan "driver", duduk rumah banglo, anak menantu merasa jadi CEO, dapat projek sana-sini, dapat mengecapi segala nikmat dan lain-lain lagi bentuk kemewahan dunia.

Bak kata Saidina Umar Al Khatab r.a., "apakah yang melayakkan aku untuk bermewah-mewah selain daripada apa yang pernah dinikmati oleh Rasullullah s.a.w?"

Tentu para ulamak kita, terutamanya ulamak-ulamak politik, susah nak jawab ni....


1 comment:

  1. Salam Isac, beginilah kalau syaitan sudah menyerupai manusia............... bijak dalam segala-galanya untuk mengheret manusia ke kancah kehancuran....

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3