bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

23 Mar 2010

Undi "Pengganas" dan "Pelaku Jenjenayah" Juga Ditagih Pembangkang.....



Komen Isac;



Apabila undi dan publisiti yang lebih diutamakan.....Keselamatan rakyaat dan negara yang menjadi taruhannya.....
Mengapa ini berlaku? Mangapa nasib dan nyawa penjenayah begitu dibela sementara pihak berwajib pula yang ditekan? Banyak kejadian di mana pihak berkuasa dipersalahkan dan Umno pula dikambing-hitamkan kerana kononnya mempunyai kepentingan....Suspek kes curi kereta mewah meninggal dunia di dalam tahanan polis, polis dituduh "membunuh".......Suspek penyelewengan "wang peruntukkan wakil rakyaat" dijumpai mati selepas disoal-siasat oleh SPRM, SPRM dituduh sebagai pembunuh.
Terbaru "suspek pengganas luar negara" dihantar pulang selepas ditahan dibawah akta "ISA" kerajaan dituduh sebagai kejam.....Polis sampai ke lokasi mendiang Siva (ada kaitan dengan Kelap Penyokong Pas) hanya dalam masa lima minit, polis pula yang disyaki sebagai "terlibat"....klik sini http://yanggambi.blogspot.com/2010/03/hishammuddin-tun-hussein-perlu.html
Sememangnya masih ada ruang untuk pihak berkuasa memperbaiki kelemahan di pihak mereka, tetapi janganlah pula ada sesetengah pihak yang sengaja, "menangguk di air yang keruh". Jangan sampai pihak berkuasa kehilangan intergriti dan penghormatan daripada pihak awam kerana bencana yang lebih besar pasti akan menanti. Apabila wujudnya anasir-nasir dari dalam dan luar negara yang sentiasa mahu menggangu-gugat keselamatan rakyaat dan kestabilan negara, penulis sangat-sangat berharap agar Akta ISA dikekalkan malah dapat dipertingkatkan kerana apa yang penting, keselamatan rakyaat dan negara ini akan sentiasa didahulukan.

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3