bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

22 Mar 2010

Chelsea Sekadar Seri 1: 1, Dengan Blackburn


PEMAIN tengah Blackburn Rovers, El Hadji Diouf (kiri) melompat tinggi melepasi kawalan pertahanan Chelsea ketika menjaringkan gol penyamaan pada perlawanan Liga Perdana Inggeris di Blackburn, awal pagi tadi yang berkesudahan seri 1-1. - Foto AFP
Dengan itu United kembali terajui takhta EPL .
2010/03/22
JI-Sung (kiri) menanduk gol kemenangan Manchester United dalam saingan EPL bertemu Liverpool di Old Trafford, semalam. United menang 2-1.

JI-Sung (kiri) menanduk gol kemenangan Manchester United dalam saingan EPL bertemu Liverpool di Old Trafford, semalam. United menang 2-1. Chelsea malang sekadar seri dengan Blackburn. MANCHESTER: Tandukan Park Ji-sung memastikan Manchester United kembali merampas persada Liga Perdana Inggeris selepas mengalahkan Liverpool 2-1 di Old Trafford, semalam, manakala Chelsea sekadar seri 1-1 bertemu Blackburn.

Gol minit ke-60 oleh Ji-sung, membolehkan United mengumpul 69 mata, lebih dua mata ke atas Arsenal, dan empat mata melebihi Chelsea yang bermain kurang satu perlawanan.

Fernando Torres terlebih dulu membuka jaringan untuk Liverpool dengan menanduk masuk bola melepasi jangkauan Edwin van der Sar, lima minit selepas permainan bermula. United bagaimanapun pantas menyamakan kedudukan menerusi sepakan penalti yang diambil Wayne Rooney pada minit ke-12, selepas pengadil, Howard Webb menyalahkan Javier Mascherano kerana menjatuhkan Antonio Valencia, walaupun ia berlaku di luar kotak penalti.

Sepakan awal Rooney berjaya ditampan Pepe Reina tetapi penyerang utama England itu sempat menampan semula bola yang melantun ke arahnya, ke gawang yang kosong. United terus menguasai permainan dan Ji-sung memastikan kemenangan pertama United ke atas The Reds sejak Mac 2008 dengan menanduk masuk hantaran lintang Darren Fletcher. – AFP

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3