bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

26 Mar 2010

Dah Confirm Boleh Menyelam - Apa Komen Pembangkang???


KD Tuanku Abdul Rahman sedia untuk ujian menyelam
http://www.sinarharian.com.my/bterkini/2972.asp

SINGAPURA - Kapal selam pertama negara, KD Tunku Abdul Rahman, yang mengalami kerosakan pada sistem saluran air bertekanan tinggi, Januari lepas, kini sudah bersedia untuk menjalani ujian menyelam.

Syarikat DCNS, hari ini berkata, kapal selam itu telah menamatkan ujian perairan tropika pertamanya di perairan Malaysia selepas jadual penyelenggaran dilakukan di Pangkalan Kapal Selam, Teluk Sepanggar, Kota Kinabalu, Sabah.

Dalam kenyataan di sini, syarikat pereka dan pembuat kapal selam itu, berkata ujian mengesahkan siapsiaga kapal itu untuk perkhidmatan operasi.

Menurutnya selepas penyelenggaran, KD Tunku Abdul Rahman dibawa ke limbungan dan bersedia menyambung semula jadual latihan termasuk ujian menyelam oleh krew Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) di perairan negara.

"Ujian ini menunjukkan TLDM berjaya menubuhkan pasukan kapal selam pertama negara," kata Ketua Bahagian Kapal Selam DCNS, Pierre Quinchon.-Bernama

4 comments:

  1. Salam Isac, puak-puak ni dah tak de selera nak buat cerita lagi..... apa taknya, banyak sudah penipuan, pembohongan mereka telah terbongkar.... lihat sajalah macam mana bloggers-bloggers mereka, tak tentu hala dah ayat-ayat yg ditulis nak tegak benang basah...

    Apa yg mereka fikirakan, mcm mana dengan balak-balak mereka yg dah kurang nak menyelam...

    ReplyDelete
  2. apa ke bingainya pakatan goblok ni...dah nama pun kapal selam,dah tentu le kerja nya menyelam.apa guna kapal terbang kalau tak boleh terbang. tahu komplen je...menyumbang jauh sekali.
    Sebab otak sengkat tu yg bingai berlapis-lapis tu.

    by aramak

    ReplyDelete
  3. xpa kita mntak geng2 PR al-kapirun ni lak mnyelam ramai2 sampai diaorg mampos hahaha...(jahat nyer aku)

    ReplyDelete
  4. bawalah mereka ybx ini melawat bagaimana keadan dalam kapal selam itu,supaya dapat sedikit gambaran.tak buat kajian pun dah hentam.tolonglah jadi ybx pembangkang yang mempunyai pengtahuan tentang satux isu yanh hendak dibahaskan.jom kenali malaysia dulu sebelum bercakap tenteng malaysia.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3