bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

8 Mar 2010

Pemecatan Jawatan TPM DSAI Pada Tahun 1998 - Sah Kata Mahkamah!!!


Mahkamah sahkan pemecatan Anwar
Mac 8, 10 10:27am
http://www.malaysiakini.com/news/125957
Pemecatan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada jawatan timbalan perdana menteri dan menteri kewangan pada 2 September 1998 adalah sah.

Keputusan itu dicapai sebulat suara oleh Mahkamah Persekutuan hari ini.

Presiden Mahkamah Rayuan, Tan Sri Alauddin Mohd Sheriff berkata Yang di-Pertuan Agong, sebagai monarki raja berpelembagaan akan bertindak atas nasihat perdana menteri dan kabinet bagi membatalkan pelantikan berkenaan.

Menurut Alauddin, hakim tidak sangsi bahawa perdana menteri telah menasihatkan yang di-Pertuan Agong untuk membatalkan pelantikan Anwar.

Komen Isac:

Apa lagi yang tak puas hati....Masa kena lantik tak pulak kata, "tak puas hati pasal dilantik, bila kena pecat tak puashati pulak....". Sememangnya sebagai PM, Tun Mahathir mempunyai kuasa mutlak untuk melantik dan memecat sesiapa sahaja menganggotai barisan kabinetnya dengan perkenan DYMM SPBY Dipertuan Agong.


1 comment:

  1. Biasalah... selagi ada peruntukan undang-undang untuk mencabar... Selagi itu dia akan gunakan, jika tak menyebelahinya, maka dimaki hamun mahkamah... Andainya ditakdirkan Allah menimpakannya satu penyakit yang sukar dirawat... Agaknya dapat tak dia cabar kuasa Allah tu? Kalo dicabar, alamatnya rentung la dipanah petir...

    eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3