bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

8 Dec 2010

TG Hj. Hadi Minta Mandat Rakyaat Untuk Menabalkan LKS Sebagai TPM Selepas PRU 13???

Pakatan perlukan mandat penuh PRU-13 bawa perubahan, kata Hadi

December 07, 2010
 
 
Hadi berkata berkata rakyat perlu bersatu sekiranya ingin melakukan perubahan. — gambar fail
 
KAJANG, 7 Dis — Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan hasrat Pakatan Rakyat untuk melakukan perubahan terhadap sistem pemerintahan sedia ada hanya boleh dilakukan sekiranya gabungan tiga parti komponen  itu diberikan mandat menerajui Putrajaya dalam pilihan raya umum ke-13.
 
Beliau melontarkan seruan ini ketika wujud spekulasi pilihan raya umum ke-13 semakin menghampiri dan sehari selepas Barisan Nasional (BN) menghadakan konvensyennya di ibu negara dengan melancarkan Piagam BN.


Komen Isac;

TG Hj. Hadi mahukan parti yang selama ini mempertikaikan hak Melayu/bumiputera, raja-raja Melayu, perlembagaan, parti yang mengamalkan perkauman dan nepotisme menjadi parti tonggak dalam kerajaan persekutuan???

Parti antara penyebab berlakunya rusuhan kaum 13 Mei mahu diagong-agongkan???

Mungkin TG Hj Hadi sedang berangan-angan untuk jadi PM... Maklumlah... DSAI sudah semakin hampir untuk dibicarakan secara serious setelah lebih dua tahun melambat-lambatkan kes Liwat II.

Jangan TG jadi "umpama pungguk rindukan bulan" sudahlah.....

3 comments:

  1. Tuan,
    Persoalannya sekarang adakah rakyat Malaysia terutama orang melayu beragama Islam sanggup bertuankan LKS, nampak baik pada orang melayu tetapi sebenarnya mempunyai niat yang lain. Sanggupkah orang melayu membuang kuasa politik melayu/islam dan serahkan pada kuasa couvanis ultra kiasu cina d.a.Pig. Kepada bekas tentera yang menjadi penyokong pkr dan pas, mahukah kamu bertuankan LKS yang menyokong kemasukan semula Ching Peng. Fikirkanlah...Sekarang anda bahagia sebagai rakyat Malaysia dan nanti mahukah anda menjadi penumpang di negara sendiri.

    ReplyDelete
  2. SALAM, AZMIN ALI NAK DIAM KE???? ITU LAH CALON IMPIAN ANWAR, SETAKAT HADI JANGAN KAN PM, TPM PUN DAPIG TAK AKAN SETUJU, TAPI KALAU TPM YANG LAGI SATU TU AKU INGAT MELOMPAT2 DAPIG SETUJU, TIMBALAN MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI, JAGA HAL EHWAL AGAMA JE.

    ReplyDelete
  3. ALJUBURI
    Apa salahnya LKS jadi PM ?? PM yang ada sekarang pon macam pokemon jerk, janji pon kencing gak , kenaikan harga barang keperluan baru2 ini , rasanya akan memberi impact yang besar pada PRU13 nanti, ramai sangat da yang x sabar nak mengundi , nak tukar kerajaan, kat Johor ni pon yang hardcore sokong BN tingal yg tua2 jerk..tggu la generasi baru bangkit nanti..hah..masa tu jgn salahkan kalo org melayu da xnk sokong UMNO lagi..kerana UMNO da tak bole membela nasib orang melayu lagi.Waima jadi republik sekali pon asal kan kehidupan lebih baik dari sekarang..kalo PR x elok gak masa tu kita tukar lagi kerajaan ..apa ada pasal..

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3