bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

5 Dec 2010

FRU Suraikan Perarakan Protes Air MB Selangor.

TERKINI @ 03:48:22 PM 05-12-2010
December 05, 2010

Anggota FRU menggunakan tembakan meriam air untuk menyuraikan peserta himpunan protes air Selangor di kawasan bangunan KTMB, ibu negara petang tadi. — Gambar oleh Jack Ooi

KUALA LUMPUR, 5 Dis — Polis menghalang perarakan sekitar 1,000 penyokong kumpulan protes air Selangor daripada meneruskan hasrat mereka menuju ke Istana Negara.
Kumpulan itu yang meninggalkan kawasan Masjid Negara sekitar 1.50 tengah hari tadi, ditahan selepas bergerak sejauh 200m.

Ekoran tindakan polis itu kumpulan itu merempuh sekatan polis dan menyebabkan anggota FRU melepaskan gas pemedih mata.

The Malaysian Insider difahamkan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim dibenarkan menuju ke Istana Negara dengan menaiki kereta sendiri dan diiringi anggota polis.

Dalam pada itu anggota FRU terus melepaskan gas pemedih mata ke atas penyokong protes air berhampiran stesen kereta api lama dekat Masjid Negara. Sekurang-kurangnya 10 tembakan dilepaskan sehingga 2.05 petang tadi.

Pihak polis memberi kata dua kepada peserta perarakan agar bersurai secara aman dan jika tidak akan menggunakan kekerasan untuk menyuraikan mereka.

Ketika kumpulan itu tidak berganjak dengan pendirian mereka, FRU terus melepaskan tembakan gas pemedih mata.

Sekitar pukul 2.30 petang, FRU terus melepaskan air pemedih mata, menyebabkan sebahagian besar peserta melarikan diri ke arah Masjid Negara.

Sementara itu, mesej menerusi Twitter oleh seorang pegawai Pejabat Menteri Besar Selangor menyebut Khalid telah menyerahkan memorandum bersama 250,000 tandatangan kepada Istana Negara sekitar 2.30 petang.

Bagaimanapun menurut Exco Kerajaan Negeri Selangor Teresa Kok, polis telah menghalang rombongan delegasi daripada merakamkan sesi penyerahan memorandum.


Komen Isac;

Kerajaan negeri yang menipu rakyaat kononnya akan memberikan air percuma??? Percuma lah tu dapat "free" dari FRU!!!

1 comment:

  1. DEmo air dapat air Free dari FRU.. Sebab Kerajaan Penipu tak dapat beri air Free yg di janjikan...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3