bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

23 Dec 2010

Motif Pakatan Untuk "Menghapuskan" Felda ??? Pas Bersengkokol Mengkhianati Melayu???

"Antaranya usaha kita untuk menghapus Felda Plantation bagi melibatkan peneroka dikalangan generasi kedua Felda memang sesuatu yang mampu dilakukan. Selagi Umno BN memerintah, ianya memang tidak boleh dilaksanakan".  Seterusnya klik sini.


Komen Isac:

Pepatah Melayu, "Bulat air kerana pembentung, bulat manusia kerana mufakat".


"Bersatu kita teguh, bercerai kita roboh".  
Tetapi kerana kuasa Pas lebih rela Melayu/bumiputera berpecah-belah... Biarpun mereka (Pas) tidak akan memegang tapuk kuasa, biarpun Melayu/bumiputera hilang kuasa!!! Asal sahaja ada di antara mereka dapat "menumpang" kuasa...

Bayangkan apakah yang bakal terjadi kepad peneroka-peneroka Felda jika Felda dibubarkan??? Apa akan terjadi jika tanah yang dipusakai daripada jenerasi pertama peneroka Felda dipecah-pecahkan sehingga seorang hanya mempunyai kurang daripada seekar tanah?

Tidakkah akhirnya nanti tanah-tanah tersebut akan hilang nilai produktivitinya??? Akan kurang hasil ekonominya??? Akhirnya nanti tanah-tanah tersebut tergadai begitu sahaja dan generasi kedua dan ketiga Felda ini akan kembali merempat sebagaimana sebelum datuk-nenek mereka memasuki skim-skim Felda!!!

Akhirnya Melayu/Bumiputera akan kembali merempat... Tiada lagi Institusi Felda yang menbela anak-anak mereka... Bandar Pusat Felda tempat peneroka-peneroka Melayu/bumiputera belajar berniaga, asrama Felda untuk anak-anak mereka yang cemerlang, peluang melanjutkan pelajaran di universiti-universiti awam dan swasta, tanah ladang yang ditadbir secara sistematik dan professional serta lain-lain lagi....

 
Bila ini berlaku pastinya DAP akan tersenyum riang dan bertepuk tangan... Bagi Pas pula biarlah Felda terhapus dan nasib Melayu/bumiputera semakin menderita demi dendam mereka disingkir dari BN dan tidak dibenarkan mempengaruhi para peneroka....



5 comments:

  1. "Rakyat tidak perlu bimbang untuk menukar kerajaan kepada Pakatan, kerana mereka tetap diberi hak untuk mengubah kerajaan dimasa akan datang, sekiranya janji Pakatan tidak ditunaikan," katanya.

    Haha..kat selangor ni confirm la kau tumbang.

    ReplyDelete
  2. Setuju, generasi kedua dan ketiga FELDA ramai yg dah tak jadi peneroka. Salah satu sebab, kalau bagi tanah pada mereka habis tanah 10 ekar dipecah-pecah dijual pada golongan harbi. Sekarang ni pun dalam keluarga di Felda ada yg bergaduh rebut tanah 10 ekar tu dan rumah Felda. Biar Felda Plantation buat kerja mereka!
    Semua ni nak pecah belahkan perpaduan Melayu dan Islam! Memang ini idea Yahudi dan DAP!

    ReplyDelete
  3. Dah sah2 PAS dah diliwat DAP dan PKRYahudi (Nuar Al Jub)...

    Sampai mampuih x kan undi Parti Ajaran Syaitan nehh..kerja nak merosakkan Islam lagi ada la..Kepentingan Melayu?? Lagi la.. dah lama juak2 ni campakan ke longkang dah..pasal apa Nicky Najis pun x ngaku Melayu dah...

    Padahal kerana kepentingan Melayu jua la mereka dapat hidup mewah dengan rezeki diberikan ALLAH s.w.t...

    Hancur Islam kalau juak2 PAS mcm Nicky Najis ni memerintah negara dengan ditunggangi oleh DAP dan PKR..hancur...hancuurrr...

    ReplyDelete
  4. PAS dah bengong.... dah kena main pongong dg Anuar dan LGE... Nik Aziz dah dekat da.....

    ReplyDelete
  5. Mamat FELDA Generasi Baru24 December 2010 at 08:56

    Wahai orang Melayu Islam yang menjadi peneroka di Tanah Melayu ; hendaklah kita semua ingat beringat antara satu sama lain dengan kedatangan satu musibah yang dibawa oleh segulungan manusia macam rupa kita dengan bantuan firun-firun kafir dari Utara Tanah Melayu akhir-akhir ini. Tanah yang kita terima dari kerajaan BN pada suatu masa dahulu adalah pemberian nikmat ALLAH yang diberinya kepada kita hingga ke akhir ini. Janganlah kita sia-siakan tanah kita yang sedikit itu ( 10 ekar + tapak rumah ). Datang satu zaman orang-orang jahil mengaku beriman boleh mentadbir negara dalam 100 hari - bercita besar untuk melakukan perubahan : salah satunya hendak menghapus kawasan FELDA ( FELDA Plantion ). Majoriti penduduk FELDA di Tanah Melayu adalah orang Melayu ( 95 % beragama Islam ). Ingatlaaah apa tujuan mereka menghapus FELDA. Jawapannya mudah sahaja - FELDA adalah salah satu kubu kuat UMNO.Tumbang FELDA tumbanglaaa UMNO. Saya faham ada dikalangan orang-orang FELDA yang mmenyokong parti lain, tapi sangat sedikit. Disini saya ingin jelaskan mengapa kita harus jaga FELDA :-

    1. Tempat kita tinggal dan tempat kita mendapat rezki yang halal. Pertanian itu satu perniagaan.
    2. FELDA kepunyaan orang Melayu sepenuhnya, jangan beri ruang orang asing mengurusnya. Samada kita suka atau tidak suka, biarlah FELDA Plantion yang mengurusnya. Jangan percayaan 100 % tentang keburukan FELDA.Fitnah ada dimana-mana selagi adanya manusia dan syaitan dimuka bumi ini.
    3. Pendapatan dari hasil pertanian (getah & kelapa sawit + dll.) menyumbang kehidupan yang lebih baik dari mula-mula kita masuk FELDA. Saya percaya kita berasal dari keluarga miskin dan tidak berharta pada masa itu. Sekarang kita sudah senang dan sudah menjadi orang kaya baru.
    4. FELDA yang dimeliki orang Melayu adalah tanah pertanian yang berkonsep ladang dan yang terbesar di dunia.
    5. Jadikan tanah FELDA tempat kita tinggal untuk diri kita, anak dan cucu-cicit kita selama-lamanya.Jangan dijual atau digadai !!! Mungkin kita tidak akan mendapatnya kembali buat selama-lamanya. Percayalah orang yang menjual tanah FELDA atau tergadai tanahnya - mereka ini akhirnya hidup miskin jua ...banyak contoh telah membuktinya.
    6. Orang Melayu Islam di FELDA hendaklah meningkatkan keupayaan berniaga sesama sendiri dengan produk yang baru : dimana ia diurus oleh anak-anak FELDA generasi ke dua dan ke tiga.Janganlah anak-anak kita berebut tanah yang sedikit, akhirnya terjual kepada orang asing walaupun mendapat harga yang tinggi hingga beratus-ratus ribu ringgit.....Kata orang dari Utara Tanah Melayu "No Land No Home". Janganlaa kita jadi pelarian di tanah ayer sendiri. Tanah dah kenal jual , cucu nak dok kat mana....? Akhirnya orang Melayu merempat dinegara sendiri.
    ....................miskinlaaa kita semula orang Melayu FELDA, dan akhirnya kita menyesal.....dan tak dapat bantuan dari kerajaan.......BN-UMNO kalah, Cina DAP dah memerintah......Tenguklaa Pemerintahan Parti Komunis Malaya selama 14 hari ramai orang Melayu kena bunuh, kena bakar, kampung kena bakar, hilang sampai sekarang tak ditemui mana kuburnya....padan muka kita. Tak percaya bukak buku Sejarah Tingkatan 1 hingga Tingkatan 5, mungkin ada ceritanya - tapi sikit sahaja.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3