bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

14 Dec 2010

Anwar Bakal "Digantung" Sampai Mati???

Gantung Anwar enam bulan tak ‘cukup berat’, kata anggota panel

December 14, 2010
KUALA LUMPUR, 14 Dis — Beberapa anggota Jawatankuasa Hak dan Bebas Parlimen dari Barisan Nasional merasakan hukuman gantung enam bulan yang disyorkan panel itu tidak setimpal dengan keseriusan kesalahan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam isu APCO-Israel-gagal 1 Malaysia.

Dua anggota berkenaan iaitu Timbalan Menteri Belia dan Sukan Datuk Razali Ibrahim dan Ahli Parlimen Alor Gajah Datuk Seri Dr Fong Chan Onn menyokong syor hukuman enam bulan tetapi berkata kenyataan Anwar mengaitkan gagasan 1 Malaysia Datuk Seri Najib Razak dengan One Israel telah menjejaskan imej negara.

Menurut minit mesyuarat jawatankuasa itu yang dibentangkan di Parlimen hari ini, Razali dipetik berkata beliau pastinya menyokong hukuman lebih berat jika keputusan dibuat lebih awal.

“Jika ini (keputusan) dibuat awal, saya mungkin merasakan (hukuman gantung) enam bulan tidak mencukupi kerana apabila ia (dakwaan) dibuat, dakwaan itu adalah serius dan telah memberi kesan ke atas pandangan masyarakat mengenai konsep 1 Malaysia,” kata Razali kepada jawatankuasa itu pada mesyuaratnya 3 Disember lalu.


Komen Isac;

Gantung sampai mati atau digantung masuk dewan rakyaat sampai mati (sampai bila-bila)???

Kalau ikutkan pada pandangan peribadi penulis, dua-dua pun boleh.... Kesalahannya amat serious dan boleh  membawa kepada penderhakaan....

Jika dilakukan oleh orang yang "bodoh" atau kerana terkhilaf mungkin boleh dimaafkan... tetapi beliau pernah "memerintah" negara... Walaupun sebagai orang nombor dua...

Jestru amat payah untuk menerima tindakkan beliau tersebut dilakukan tanpa niat untuk menjahanamkan negara ataupun dilakukan secara tidak sengaja....

Tapi itu jika kesalahan ini dilakukan pada zaman dahulu.... Kalau zaman Sultan Melaka, anak beranak pun akan dihukum sekali.... Tak cukup, tanah tapak rumahpun akan dibuang ke laut. Begitulah balasan untuk orang yang menderhaka di zaman dahulu....

Peliknya di zaman sekarang, ramai pula pengikutnya yang menyokong beliau....

Bukan sahaja ramai anak derhaka... Penderhaka pun dah semakin ramai....

Kalau ikut hukum hudud pun, hukuman untuk penderhaka adalah hukuman mati jika masih tidak mahu kembali ke pangkal jalan.

3 comments:

  1. Hussssss
    Mungkin digantung kepala kebawah kot.
    Habislaaaaaa

    ReplyDelete
  2. salam perjuangan,

    sepatutnya dah lama Anwar dihukum sula...

    ReplyDelete
  3. jangan la hukum sampai ke anak2 sekali.
    dia dengan bini dah la..
    anak pompuan dia nurul tu jangan lah hukum mati...rugi tu...barang tengah baik...korang tak nak..bagi kat aku..

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3