bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

22 Sept 2011

Perbezaan Antara Rumah Bekas Mejar Jeneral dan Rumah Bekas Banduan???

Rumah Bekas Mejar Jeneral (Jamil Khir)


Rumah Bekas Banduan (DSAI)


Sekali imbas ini menunjukkan kemakmoran negara yang diperintah BN. dimana rumah pemimpin pembangkang lebih besar dari mewah berbanding rumah menteri kerajaan yang memerintah.

Apapun kita pastinya akan tertanya-tanya dari mana DSAI menperoleh kekayaannya.

Kalau rumah Jamil Khir yang dikatakan besar, besar lagi rumah DSAI.

Kalau rumah Jamil Khir tak ada halaman yang luas, rumah DSAI pagar ajepun dah mahal. Kawasannya luas. Daripada pagar hadapan kita cuma boleh nampak bumbung rumahnya aje.

Rumah Jamil Khir pula, parking "bay" pun tak cukup, rumah DSAI semua kereta boleh masuk dalam garaj ataupun paling tidak boleh "parking" dalam kawasan pagar rumah.

Rumah Jamil Khir dan DSAI ada banyak kereta? Rumah Jamil Khir setakat satu Alphard, Aviva dan Perdana, apalah sangat jika nak dibandingkan dengan kereta-kereta yang digunakan Anwar semasa menghadiri kes liwatnya, ada Mercedes S class, Alphard, Toyota Land Cruiser dan lain-lain.

Kalau anda masih ingat, semasa DSAI baru menjawat jawatan TPM, DAP dan pembangkang pernah membuat piket meminta agar DSAI disiasat kerana walaupun baru beberapa tahun berada di dalam kabinet, beliau telah mampu membina rumah berharga RM 2 Juta di Damansara (sekitar tahun 90an).

Jika dahulu penulis juga membelanya tetapi kini penulis terfikir mungkinkah dakwaan seorang pegawai tinggi Bank Negara bahawa Anwar mempunyai kekayaan sehingga RM 3 Billion mungkin ada benarnya. Tapi persoalannya dari mana dan bagaimana beliau memperolehi kekayaan tersebut???


2 comments:

  1. hehehehehe..tapi DSI ada duit dlm Bank Israel...!
    Nurul 70juta USD...!
    Wan Jijah 50 juta USD
    jika x dgn Rm....perhhhh
    kayo kayo...usah kan rumah....
    pulau pun boleh beli....
    hehehehehe
    nanti kata fitnahhhhh....

    ReplyDelete
  2. sama jer dua2.. klu setakat bekas mejar jeneral tak mungkin boleh buat rumah sebesar tu. DSI pun klu setakat duduk pi bagi ceramah sana sini tak boleh jgak wat rumah besar cam tu..

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3