bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

6 Sept 2011

Nyawa Binatang Piliharaanpun Bernilai Apa Lagi Nyawa Anggota2 Polis di Bukit Kepong!!!

Reaksi pemilik haiwan peliharaan teraniaya ketika sidang media di Petaling Jaya semalam. Dua belas ekor kucing mati di sebuah pusat selepas ditinggalkan sempena cuti Aidilfitri.
- Foto Jack Ooi. Sumber Malaysian Insider.


Haiwan didera, pemiliknya menangis. Itu membuktikan bahawa masih ramai lagi rakyaat Malaysia yang berjiwa penyayang dan masih lagi waras akalnya... Penulis bersimpati dengan pemilik2 binatang2 piliharaan tersebut. Bahkan seorang sahabat Rasullullah s.a.w. pernah digelar dengan gelaran "bapa kucing" kerana sifatnya yang sangat suka dan memelihara banyak kucing.

Ironinya PAS yang sebelum ini mendakwa mereka adalah parti Islam boleh tersenyum sinis dan sebaliknya mengangkat pengganas2 komunis yang menyerang Balai Polis Bukit Kepong sebagai wira negara selepas mereka membunuh dan membakar anggota2 polis yang telah mengorbankan nyawa mereka di dalam mempertahankan akidah dan keselamatan nenek-moyang dan negara agar kita boleh menikmati kehidupan yang selesa seperti yang dinikmati sekarang !!!



Antara pejuang-pejuang yang gugur di Balai Polis Bukit Kepong, mayat mereka dibakar. Gambar bawah kiri, Ching Peng - Setiausaha PKM di zaman tersebut.


Masihkah anda menganggap PAS sebagai sebuah parti Islam???

3 comments:

  1. salam saudara,
    saya rasa ada baiknya saudara tidak gunakan insiden animal abuse ini utk dibandingkan dgn kes bukit kepong dan mat sabu. sb rata2 mrk yg against animal abuse ini adalah mrk yg juga menyokong kerajaan... salah seorgnya adalah saya sendiri. saya risau jika mereka tersinggung. tahukah saudara bahawa saya sendiri secara diam mengalir airmata krn kata2 mat sabu. saya sendiri secara terus terang mengaku kpd saudara, saya amat geram dan marah dgn kedangkalan dan kebiadapan mat sabu dan parti pembangkang. malah saya tahu ramai yg rasa yg sama. cuma mungkin saya tidak punya blog patriotik bergegar2 spt org lain tp saya tetap menentang dan byk kali memberi komen dlm kes mat sabu tersebut. saya rasa ada baiknya saudara tidak gunakan isu animal abuse ini utk dijadikan perbandingan. saya faham maksud saudara tetapi bukan semua org boleh memahami maksud sinis org lain. usahlah dibandingkan dgn isu dan ltkkan pula wajah2 mereka spt di atas.

    saya harap saudara boleh menerima teguran saya ini dgn baik sb saya boleh rasakan entry saudara ini boleh mendtgkan implikasi yg tidak berapa elok... maafkan saya jika saya terkasar menegur saudara dlm hal ini.

    -yg ingin berjuang bersama-

    ReplyDelete
  2. terima kasih banyak2 saudara..kerana menyedarkan saya yang selama ini saya tersalahpilih parti. Sebagai pemilik kucing, dan jika ini pendekatan BN terhadap isu penderaan - memang saya tersalahpilih kertas undi saya.

    ReplyDelete
  3. Salam anon,6 September 2011 18:40

    Terimakasih di atas teguran. Posting telahpun diperbaiki. Semoga tuan berpuas hati.

    Terima kasih.

    Wassallam.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3