bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

16 Sept 2011

Guru Lelaki Cabul Murid Lelaki Tempias Pemimpin Politik???

KUALA LUMPUR: Seorang guru sebuah sekolah rendah mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini hari ini terhadap tuduhan mencabul seorang pelajar lelaki berusia tujuh tahun Mac lalu.

Seorang berumur, 34, dari Taman Kajang Utama, Kajang, Selangor, didakwa mencabul kehormatan pelajar itu di tangga sekolah berkenaan pada 12 tengah hari 4 Mac lalu. Beliau yang diwakili peguam Wan Ahamad Fadzil Wan Omar didakwa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan (Akta 574) yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebat atau mana-mana dua hukuman berkenaan, jika disabit kesalahan. Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya, Norasyikin Ahmad, menawarkan jaminan sebanyak RM11,000 dengan seorang penjamin tetapi Wan Ahamad Fadzil merayu supaya wang jaminan itu dikurangkan kepada RM3,000 kerana anak guamannya terpaksa menanggung anak yang masih bersekolah serta keluarganya.

Majistret Aizatul Akmal Maharani membenarkan tertuduh diikat jamin sebanyak RM6,000 kemudian menetapkan 13 Oktober depan untuk sebutan kes.

Ibu kepada guru tersebut telah membayar jaminan itu.


Komen Isac;

Kepimpinan melalui teladan??? Dalam kes ini tak tahulah siapa yang menjadi teladan kepada siapa? Samada pemimpin politik yang mungkin pernah dicabul oleh gurunya dahulu dan kini beliau menjadikannnya sebagai "Dracula Syndrome". Ataupun guru ini meniru gaya pemimpin politik tersebut yang diberitakan memang "perempuan dan lelaki" pun dia X tolak.....











No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3