bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

30 Sept 2010

Ulamak Pas Boleh Pakai Mercedes Baru - Bukti Umno Tak Zalim Seperti Yang Didakwa!!!

Dari Abu Hurairah r.a katanya: ”Rasulullah s.a.w bersabda; dunia penjara bagi orang mukmin dan syurga bagi orang kafir.”

Pas selalu kata Umno Zalim, Thorouut, agen Yahudi dan lain2... tapi jika berpegang pada hadis nabi di atas bolehkah ulamak2 di Malaysia ni terutamanya dari pembangkang memiliki dan menaiki Mercedes Benz, BMW, Aplhard dll?

Takkan nak kata hadis di atas tu X betul pulak??? Jadi jawapannya, samada Umno sebenarnya tidaklah sekejam dan sejahat yang diperkatakan ataupun "ulamak-ulamak" Pas sebenarnya bukanlah muslim yang mukmin seperti yang disangkakan...
 
Bukan nak suruh ulamak dan tok-tok guru sentiasa hidup susah, tetapi sebagai panduan untuk kita sama-sama bermuhasabah diri. Nabi dan para sahabat hanya duduk beralaskan pelepah tamar... Adakah kita lebih baik dan lebih hebat dari Nabi Muhammad s.a.w. ???

Bersyukurlah di atas nikmat yang diperolehi...

3 comments:

  1. hahaha... Pok Nik! Hidup Pok Nik... Semoga Pok Nik sentiasa hidup sihat utk jadi santapan aku nak gelak...hahahaha

    ReplyDelete
  2. Pas buat macaam mana pun tak apa maksum

    ReplyDelete
  3. Ambo dulu ingat jadi wakil rakyat biaso saja.tup-tup bila jadi menteri besor macam-macam peteh yang mari,seronok juga tu, tak nak bersara lagi nampaknya.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3