bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

20 Sept 2010

Calon Timbalan Presiden PKR - Tolak Azmin, Tolak Zaid, Tian Chua Yang Bakal Menang???

Timbalan: Azmin 35, Zaid 19, Mustaffa 10, Tian 2
http://www.malaysiakini.com/news/143005
Abdul Rahim Sabri & Hazlan Zakaria


Sep 19, 10 1:26PM7.35pm Naib presiden PKR, Azmin Ali mendapat pencalonan ke-35 dari cabang Kepala Batas, Pulau Pinang. Sehingga 68 cabang PKR selesa bermesyuarat.
 
 
Komen Isac;
 
Pastinya pertembungan Azmin dan Datuk Zaid akan menjadi tumpuan ramai. Dalam masa yang sama calon Timbalan Naib Presiden yang lain iaitu Mustafa dan Tian Chua tidak boleh dipandang enteng.
 
Ini adalah kerana jika tidak kena gayanya dua calon ini pula yang bakal "mencuri" peluang...
 
Hubungan "istimewa" di antara Azmin dan DSAI bukan lagi suatu rahasia, sementara kesetiaan Zaid yang baru "setahun jagung" menyertai PKR masih belum teruji. Pastinya "sokongan" terbuka DSAI terhadap Azmin mungkin juga akan dilihat sebagai "kematian" demokrasi dan "khabar-khabar" angin tentang "hubungan istimewa" mereka berdua akan dilihat sebagai sesuatu yang benar!!!
 
Sementara buat Datuk Zaid pula, apakah tidak mungkin beliau sebenarnya adalah "spy Umno" yang menyusup masuk kedalam PKR, untuk "menjahanamkanya" dari dalam??? Tambahan pula sikap beliau yang dilihat terlalu "liberal" di dalam mempertahankan "hak keistimewaan Melayu/Bumiputera" pastinya akan mengurangkan undi ahli-ahli PKR berketuranan Melayu terhadap beliau.
 
Jika itu yang berlaku, tidak mustahil Mustafa ataupun Tian Chua yang bakal memperoleh manfaat...
 
Soalannya, adakah ahli-ahli PKR yang berketurunan Melayu dan beragama Islam, bersedia untuk memilih Tian Chua sebagai pengganti DSAI???

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3