bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

23 Sept 2010

Etika Mulia Guaman Kelihatan Kian Terhakis???

TIGA peguam bela suspek utama kes bunuh Datuk Sosilawati, V. P. Vijandran (tengah) bersama dua lagi peguam, Puspha Ratnam (kiri) dan Ravi Nekoo hadir ke IPK KL untuk bertemu dengan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah. 21 Sept. - Utusan/ABDUL NAZIR MOHAMED.


Komen Isac;

Majlis Peguam sepatutnya perlu memantau setiap kes ahli-ahlinya untuk mengelakkan mereka yang "benar-benar" bersalah "terlepas" ataupun mereka yang tidak bersalah "terinyaya".

Jangan nanti profession mulia ini "diludah" oleh khalayak, kerana para peguam "bergaji" besar membelakangkan etika guaman dengan melepaskan mana-mana suspek melalui "pintu belakang" iaitu atas sebab "teknikal", semata-mata kerana wang dan nama!!!

Kelihatannya, penyakit seperti di filem-filem Hollywood, di mana peguam-peguam handal "dibela" oleh ketua-ketua penjenayah dan "mafia" telah terjangkit kepada peguambela-peguambela di Malaysia!!!

Apakah peranan Majlis Peguam di dalam membersihkan "persepsi" negatif ini???




5 comments:

  1. Majlis peguam dianggotai oleh peguam-peguam yang serupa tu juga..

    ReplyDelete
  2. kaum yang tak tahu pahala dan dosa menguasai majlis peguam

    ReplyDelete
  3. diorang tu? ni haa...

    haarrkkkkkk... ptuuuuuiihhhh!!!

    ReplyDelete
  4. kalau dah penuh dgn puak-puak tu..what can we expect? cakap pon dah memang semulajadi terer berbelit-belit kalau tak jadi lauyar..ni kan dah jadi lauyar...lagi la

    ReplyDelete
  5. Tu lah lah kali jangan hina islam dan org melayu kerana org melayu besar daulat nya nah sekarang apa sudah jadi dengan peguam yg berada di bawah pengawasan majlis peguam nampak sangat majlis peguam bersekonkol dengan peguam tsb sekarang rakyat sudah takut untuk berurusan dengan peguam india kerana peguam bela ganster macam along juga tak bayar wang guaman akan di hilangkan dari muka bumi ni AWAS DAN HATI HATI BERURUSAN DENGAN PEGUAM INDIA.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3