bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

25 Sept 2010

Gempar!!! Bukti Tun Mahathir Mengamalkan Nepotisme & Kronisme!!!

-
- sumber The Malaysian Insider


Komen Isac;

Bila gagal jadi PM, tiada satu yang baikpun tentang Tun Mahathir dicanang satu dunia!!! Tapi suatu yang jelas, Tun melarang anaknya bertanding mana-mana jawatan penting dalam parti, semasa beliau berkuasa.

Tapi sekarang orang yang kononnya telus, tidak mengamalkan nepotisme dan kronisme,  bini dan anaknya dilihat sedang meletakkan diri dalam jawatan tertinggi parti demi untuk mengukuhkan  monopoli keluarga, itu belum lagi dikira rakan terdekat, saudara-mara dan "kekasih gelap"...

Jadi sekarang ni siapa yang mengamalkan nepotisme dan kronisme???

Masih ingat dulu sekitar hujung 90an, gerakan "Reformasi" telah merusuh di Jalan TAR & Jalan Raja Laut sambil melaungkan "Reformasi" ???Hidup-hidup kita semua kena jual!!!

Itu pun masih ramai yang percaya???

Satu perkara tentang DSAI ialah hampir kesemua tuduhannya pada Umno/BN tidak diikuti dengan bukti. Setelah beberapa lama pula kita akan dapati, beliaulah sebenarnya yang telah melakukan dan mengamalkan apa juga tuduhan yang beliau lemparkan kepada orang lain....

Ibarat pepatah, "anjing berak tepi jalan, mana nak mengaku". Tapi ini lebih teruk dari itu, sampai memfitnah orang lain!!!

1 comment:

  1. Jangan pulak kita lupa bermula nya gejala rasuah politik didalam Umno...memperkayakan kroni bermula sejak sinuar ni masuk kedalam Umno..dan jangan pula lupa peristiwa Arwah Tun Ghaffar Baba dijatuhkan daripada kursi Tmbalan presiden...mangkok penyokong PKR dan PAS tak payah dibasuh kepala otak mereka sebab mereka ni semua telah diperbodohkan kan dan juga buta sejarah..sama seperti nurul izah yang baru setahun jagung idup dah pandai bercakap berkenaan dengan perlembagaan negara.

    Alaa..semua orang tau asal usul penubuhan Reformasi kemudia ditular kepada Parti Keadilan PKR..tujuan asal dan perjuangan mereka hanya lah untuk kepentingan diri Nuar Brahi dan keluarganya sahaja, sebab tu lah tidak menghairankan sekiranya ketua umum (tak boleh dipertandingkan) bapa..presiden bini..bakal Timbalan presiden boboi bapa...naib presiden anak sulung...nanti akan ujud pulak jawatan ketua puteri..anak kedua dan ketua AMK anak lelaki...

    Kena pandang balik kebelakang ..sekarang ini sudah berapa kerat kah sahabat dan orang kuat nuat brahi yang kekal didalam PKR..saorang demi saorang sudah cabut sebab mereka ni dah menyedari hakikat sebenar penubuhan PKR dan perjuangannya..yang tinggal hanya orang-orang yang berkepentingan serta tengkoknya telah dijerat oleh Nuar Brahi seperti Azmin..Safuddin Nasution...penyokong dan pemimpin yang berada didalam PKR sekarang merupakan pendatang baru ataupun bijan terjun dimana mereka ni bersama PKR setelah nuar dibebaskan daripada penjara sungai buluh...dan ada setengah daripada pemimpin PKR sekarang merupakan barang lusuh yang telah dihanyutkan kesungai oleh parti lama yang mereka naungi...ehmmm biasa lahh kalau kita lihat kayu buruk yang dibuang kesugai tu mereka cuma akan tersangkut pabila ada ranting dan rumput rampai yang menghalang pengalirannya...so sebelum mereka ni terus hanyut kelaut ..mana sempat berpaut untuk servival diri mereka akan bertaut laa.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3