bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

23 Nov 2009

PRK DUN Kota Siputeh - UMNO/BN Jangan Tertipu, Kebangkitan Bagan Pinang Jangan DiNoktahkan!!!


Dipetik dari Sinar Harian
Laluan Pakatan Pembangkang sukar di Kota Siputeh

SHAH ALAM – Pas berhadapan laluan sukar untuk memenangi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kota Siputeh, Kedah disebabkan Kota Siputeh itu adalah kubu kuat UMNO/Barisan Nasional (BN). Pengarah Pilihan Raya Parti Keadilan Rakyat (PKR), Saifuddin Nasution Ismail berkata, selain kubu kuat, pemilihan calon sebutan ramai, Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir juga menyebabkan Pas berhadapan masalah meraih kemenangan di kawasan tersebut. Menurutnya, Pas dan parti gabungan Pakatan Rakyat (PR) yang lain iaitu PKR dan DAP tidak harus memandang remeh akan kelebihan UMNO/BN itu. “Jika Mukhriz calonnya, kita (Pas, PKR, DAP) perlu pandang serius sebab (Mukhriz) ada banyak kelebihan.

Selain mempunyai jawatan dalam kerajaan iaitu Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, (Mukhriz) dilihat sebagai tokoh yang tidak pernah menimbulkan sebarang kontroversi. “(Mukhriz) juga Ahli Parlimen Jerlun dan disegani semua penduduk di situ. Malah, kelebihannya sebagai anak mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bagaikan satu bonus kerana sebahagian anak-anak muda di situ melihat Tun Mahathir sebagai pemimpin di hormati,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian di sini, semalam. Menurut Saifuddin, kelebihan parti kerajaan tidak bermakna Pas juga tidak miliki sebarang keistimewaan tersendiri. Katanya, kelebihan tunggal parti pembangkang adalah kejayaan menubuhkan kerajaan PR di Kedah. Saifuddin yang juga Ahli Parlimen Machang berkata, walaupun DUN Kota Siputeh kubu kuat UMNO/BN, tidak bermakna Pas telah gagal sebelum berjuang.






Untuk artikel penuh sila layari link; http://www.sinarharian.com.my/com/content/story6033487.asp



Komen Isac;

Kepada Umno/BN jangan cepat berpuas-hati dan terpengaruh dengan propaganda pembangkang. Nampaknya sejak kekalahan di PRK DUN Bagan Pinang, Pembangkang telah menukar strategi. Jika dulu mereka begitu aggresif, kini mereka "berlakon" seolah2 mereka tiada harapan untuk menang di PRK DUN Seputih. Perlu diingatkan, pada PRU 12 yang lalu, kemenangan Umno/BN di kawasan tersebut hanyalah di atas majoriti yang amat rendah, iaitu hanya beberapa ratus undi sahaja. Jestru itu Kota Seputih bukanlah kubu kuat Umno!!!
Jika khabar-khabar angin yang mengatakan Umno/BN di Kedah masih tidak sedar akan kerapuhan sokongan rakyaat ke atas mereka adalah benar, maka bersedialah untuk ditalkinkan, sekiranya tiada usaha untuk menguatkan barisan dan bersatu. Adalah amat rugi dan malang jika kebangkitan di PRK DUN Bagan Pinang dinoktahkan dengan kekalahan di PRK DUN Kota Seputih.

1 comment:

  1. Pas sudahpun mula berkempen 2bulan yang lepas di Kota Siputeh. Harap2 UMNO juga sudah bermula dan tidak hanya berlumba2 nak jadi calon. Sekiranya ada PRK, Datuk Mukhriz ialah calon tersohor bagi DUN tersebut kerana bakal membawa implikasi yang positif dan menyeluruh bagi UMNO dan BN Kedah.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3